Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020

3 πρωτότυπα επιτραπέζια προσχολικής ηλικίας από την ΙΔΕΑ!




Σας το λέω, δεν έχω ξαναδεί τόσο πρωτότυπα επιτραπέζια! Καθένα έχει τη δική του φιλοσοφία και γι' αυτό χρειάζεται να τα κατανοήσετε πρώτα εσείς, ώστε να τα δείξετε έπειτα και στα παιδιά! Δεν είναι παιχνίδια τύπου "τα ανοίγω και αμέσως καταλαβαίνω πώς παίζονται".

Αλλά γι' αυτό είμαστε εμείς εδώ! Να βρίσκουμε την άκρη πριν από εσάς, για εσάς! Δοκιμάζουμε, ξεψαχνίζουμε, και σας τα γράφουμε όλα! Ε, στο ενδιάμεσο διασκεδάζουμε κιόλας! Τα καλά του reviewing, χο χο χο!!




Τα επιτραπέζια της ανάρτησης αυτής κυκλοφορούν από την ελληνική εταιρεία ΙΔΕΑ, για την οποία σας είχα μιλήσει σε αυτή την ανάρτηση και από της οποίας τα παιχνίδια έχω παρουσιάσει το Σαυράιβορ, το λούτρινο Σαύρα, τη Ζουζούνα και το σκυλάκι, όλα ένα κι ένα!


Πάμε να τα δούμε αναλυτικά και ποιός ξέρει, ίσως ένα ή περισσότερα από αυτά σας κάνει κλικ για να το επιλέξετε ως δωράκι σε κάποιο πάρτι ή για το Πάσχα!





Το consept
Διαλέξτε ταμπλό παιχνιδιού, ακούστε την αποστολή του buzzer, κυκλώστε, σημαδέψτε ή ακολούθησε τη διαδρομή σωστά στη διαφάνεια σας και κερδίστε τους περισσότερους πόντους!


Τι θα βρείτε στο κουτί


  • Ηλεκτρονικό Buzzer
  • 49 μάρκες πόντων
  • 5 ταμπλό διπλής όψης
  • 4 διαφάνειες
  • 4 μαρκαδοράκια
  • Οδηγίες χρήσης


Πώς παίζεται

1ος τρόπος
Κάθε παίκτης παίρνει από μια διαφάνεια και ένα μαρκαδοράκι. Συμφωνούμε όλοι μαζί με ποιό από τα 4 ταμπλό θα παίξουμε σε αυτό το γύρο. Κάθε ταμπλό απεικονίζει διαφορετικά σχέδια.

Κάθε παίκτης πατά το buzzer και ακούμε μια αποστολή, η οποία είναι για όλους. Η αποστολή μας ζητά να τραβήξουμε γραμμές για να χαράξουμε συγκεκριμένες διαδρομές, να κυκλώσουμε ή να σημειώσουμε με κουκκίδες τα σημεία που μας αναφέρει κάθε φορά. Μόνο που υπάρχει μια δυσκολία... Αυτό πρέπει να το κάνουμε πάνω στις διαφάνειες, χωρίς να έχουμε από κάτω το ταμπλό για να ξέρουμε που ακριβώς να σημειώσουμε! Απίστευτο;;;




Για παράδειγμα, εδώ το buzzer μας ζήτησε να σχεδιάσουμε μια γραμμή, η οποία να περνά και από τα τρία μανιταράκια. Εμείς, ουσιαστικά προσπαθήσαμε να φέρουμε νοητικά το ταμπλό πάνω στη διαφάνεια μας και να σχεδιάσουμε τη γραμμή σαν να βλέπουμε μπροστά μας τα στοιχεία. Έπειτα, ο καθένας τοποθέτησε τη διαφάνεια του πάνω στο ταμπλό, για να δούμε αν και κατά πόσο πέτυχε την αποστολή!

Εγώ το πέτυχα αυτή τη φορά. Η πεταλουδίτσα πέτυχε 2 και ο σαμψωνάκος 1 στα 3. Επομένως, κερδίσαμε 3, 2 και 1 πόντο αντίστοιχα.




Για να πάμε στην επόμενη αποστολή, χρειαζόμαστε ένα πανάκι για να σκουπίσουμε τις διαφάνειες μας. Το πανάκι που χρησιμοποιήσαμε είναι με μικροίνες. Τέτοια χρησιμοποιώ κι εγώ για να σβήνω τις δουλίτσες από τις ρουτίνες μου πάνω στις ζελατίνες! Βέβαια, θα μπορούσαν τα μαρκαδοράκια να έχουν ενσωματωμένο σφουγγαράκι, όπως άλλα που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Αλλά επειδή τα μαρκαδοράκια είναι πολύ καλής ποιότητας, άντε, τους συγχωρούμε!




2ος τρόπος
Το ίδιο ακριβώς σκεπτικό ακολουθείται και με τον δεύτερο τρόπο παιχνιδιού, μόνο που στα ταμπλό τώρα απεικονίζονται "φιδάκια" και οι αποστολές είναι λίγο διαφορετικές.

Εδώ, το buzzer μας ζήτησε να σχεδιάσουμε μια γραμμή που να περνάει από όλο το φιδάκι.





Εγώ τα πήγα αρκετά καλά, αλλά εκεί στο 16 το έχασα!





Οι εντυπώσεις μας
Το επιτραπέζιο "Δεξιότητες" παίζεται ευχάριστα από παιδιά από 5 ετών και πάνω (ίσως και 4 για πιο ώριμα παιδιά), όχι όμως από 3 ετών όπως αναγράφεται στο κουτί, καθώς χρειάζεται να έχουν αναπτύξει κάποια χωρική δόμηση και αίσθηση του προσανατολισμού. Φανταστείτε πώς είναι σαν να πρέπει κανείς να διαβάσει έναν χάρτη, δηλαδή να μεταφέρει αυτό που βλέπει σχεδιασμένο, σε μια άλλη διάσταση, παραμένοντας προσανατολισμένος σωστά.

Βέβαια, μπορεί να παιχτεί και από μικρότερα παιδιά, αλλά αμφιβάλω αν θα πετύχουν καμία από τις αποστολές! Πάντως, αν παίξετε οικογενειακώς και θέλουν να συμμετέχουν και αυτά, μπορούν με άνεση!

Το consept είναι πραγματικά πολύ πρωτότυπο και εξασκεί πολύ τις δεξιότητες προσανατολισμού, συντονισμού ματιού-χεριού, τη λεπτή κινητικότητα, τη χωρική δόμηση και την ακουστική επεξεργασία.

Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ένας ενήλικας μπορεί εύκολα να νικήσει τα παιδιά, επομένως ή θα είστε πιο ελαστικοί στην καταμέτρηση πόντων ή θα ξεφεύγετε "κατά λάθος" που και που, για να μην τα αποθαρρύνετε τελείως!





Το consept 
Ο επιστήμονας Φώτης Λαμπιρίδας, προσπαθεί να λύσει τους γρίφους της φυλής των Χούμους – Χούμους και του Μάνγκο – Τάνγκο! Άκουσε, παρατήρησε και συνδύασε Σύμβολα, Χρώματα, Ήχους και Εικόνες και το μυστήριο θα αποκαλυφθεί!


Τι θα βρείτε στο κουτί


  • Buzzer
  • 1 Ταμπλό
  • 4 Πιόνια
  • 140 στοιχεία συνδυασμών
  • 4 πίνακες στοιχείων
  • 4 πίνακες ανταλλαγής
  • Οδηγίες χρήσης


Πώς παίζεται

1ος τρόπος
Κάθε παίκτης επιλέγει από ένα πιόνι και παίρνει από δύο κάρτες αποστολών, οι οποίες δεν πρέπει να είναι ορατές από τους άλλους παίκτες. Κάθε κάρτα αναπαριστά έναν συνδυασμό από 4 "στοιχεία", δηλαδή από 4 χρώματα. Ο στόχος του κάθε παίκτη είναι να συγκεντρώσει τα αντίστοιχα στοιχεία, ώστε να δημιουργήσει τον συνδυασμό που αναπαρίσταται στην κάρτα αποστολής.

Υπάρχουν, ακόμη, κάποια στοιχεία μπαλαντέρ, όπως ο ήλιος και το φεγγάρι, τα οποία μπορεί κανείς να αποκτήσει ανταλλάσσοντας τα με στοιχεία που δε χρειάζεται.




Οι παίκτες συγκεντρώνουν στοιχεία είτε μέσω των εντολών του buzzer (το πατούν κάθε φορά που έρχεται η σειρά τους) είτε καθώς μετακινούνται στο ταμπλό, από χρώμα σε χρώμα.




Νικητής είναι όποιος καταφέρει να ολοκληρώσει πρώτος τις δύο αποστολές. Βέβαια, μπορείτε να επιμηκύνετε το παιχνίδι, συμφωνώντας να τελειώσει μόλις κάποιος παίκτης ολοκληρώσει 5 αποστολές κ.ο.κ.




2ος τρόπος
Ο δεύτερος τρόπος παιξίματος μοιάζει πολύ με τον πρώτο. Οι διαφορές εδώ είναι αφενός στο ταμπλό, το οποίο επιτρέπει στον παίκτη να έχει περισσότερες επιλογές σχετικά με το στοιχείο που θα πάρει σε κάθε γύρο, καθώς περνά από σημεία με περισσότερα από ένα χρώματα και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν στοιχεία-μπαλαντέρ.


Δυο αποστολές, των οποίων τα χρώματα πρέπει να συμπληρωθούν.

Η πεταλουδίτσα εκ δεξιών μάζεψε τα στοιχεία της πιο γρήγορα από εμάς!

Οι εντυπώσεις μας
Οι "Συνδυασμοί" είναι ένα πολύ ωραίο επιτραπέζιο! Προσωπικά μου άρεσε περισσότερο απ' όλα!

Αυτό που για μένα το κάνει ιδιαίτερο, είναι ο χαμηλός ανταγωνισμός που διατηρεί. Επειδή είναι εύκολο να συγκεντρωθούν τα στοιχεία και να συμπληρωθούν οι αποστολές (σε κάθε γύρο ο παίκτης αποκτά σίγουρα κάποια στοιχεία), το κάνει ευχάριστο και δεν στρεσάρει τα παιδιά, ούτε στεναχωριούνται αν κάποιος τελειώσει πρώτος, γιατί όλοι προχωρούν τις αποστολές τους, όσο προχωρά και το παιχνίδι.

Επίσης, είναι εύκολα κατανοητό και τα παιδιά μπαίνουν γρήγορα στο νόημα. Εμείς  διατηρήσαμε ακόμη χαμηλότερο επίπεδο ανταγωνισμού και δυσκολίας με το να μην κρύβουμε τις κάρτες αποστολών μας, αλλά να βοηθάμε ο ένας τον άλλον όσο μπορούμε, ώστε οι αποστολές να ολοκληρώνονται με επιτυχία.

Μέσω του παιχνιδιού αυτού, τα παιδιά θα εξασκηθούν στην επίλυση προβλημάτων, τη συνδυαστική σκέψη, την παρατηρητικότητα και την οπτική αντίληψη.





Το consept
Με τη βοήθεια του buzzer, οι παίκτες μαζεύουν τα πολυβιταμινούχα φρουτάκια τους και επιδιώκουν να εκτελέσουν πρώτοι τις αποστολές τους. Σύμμαχοί τους, τα ζωάκια, η Μύγα και η Πονηρή Αλεπού!


Τι θα βρείτε στο κουτί



  • Ηλεκτρονικό Buzzer
  • 50 κάρτες αποστολών
  • 66 κάρτες φρούτων
  • 10 κάρτες Ζώων
  • 1 ταμπλό
  • Οδηγίες χρήσης


Πώς παίζεται

1ος τρόπος
Οι παίκτες τοποθετούν τις 10 κάρτες με τα ζωάκια οριζόντια και κάθετα στο ταμπλό. Καθένας παίρνει από 3 κάρτες με αποστολές. Κάθε αποστολή αναπαριστά ένα ζωάκι και 3 φρούτα. Σκοπός του κάθε παίκτη είναι να εκτελέσει τις αποστολές, συμπληρώνοντας τα 3 φρουτάκια της κάρτας κάτω/δίπλα από το ζωάκι που εμφανίζεται στην εκάστοτε αποστολή.




Αυτό είναι πιο δύσκολο απ' ό,τι ακούγεται, γιατί σκεφτείτε ότι μπορεί ένας παίκτης να έχει στην αποστολή του το γουρουνάκι, 2 μήλα κι ένα αχλάδι και άλλος παίκτης να έχει πάλι το γουρουνάκι, 2 μπανάνες και μια φράουλα! Μάχη δίπλα από το γουρουνάκι!




Φυσικά, το ανταγωνιστικό αυτό κομμάτι δεν μπορούν να το καταλάβουν παιδάκια κάτω των 6 ετών κατά τη γνώμη μου. Γι' αυτό και το θεωρώ κατάλληλο ακόμη και για παιδιά μεγάλων τάξεων του δημοτικού, τα οποία μπορούν με άνεση και να συγκεντρωθούν και να ανταγωνιστούν και να το διασκεδάσουν ταυτόχρονα!

2ος τρόπος
Τοποθετούμε τα ζωάκια στο ταμπλό, το ένα δίπλα στο άλλο. Κάτω από κάθε ζωάκι τοποθετούμε όλες τις κάρτες από ένα συγκεκριμένο φρούτο, ώστε να δημιουργηθούν 10 στοίβες.




Και πάλι χρησιμοποιούμε τις κάρτες αποστολών. Μόνο που τώρα, το buzzer μας λέει τι φρουτάκι θα πάρουμε κάθε φορά! Κι εδώ νικητής είναι όποιος συμπληρώσει πρώτος τις αποστολές του.

Ο παίκτης μπορεί να ανταλλάξει κάρτες που δε χρειάζεται με άλλες ή ακόμη και να αλλάξει την αποστολή του!

Ο τρόπος αυτός παιχνιδιού είναι σαφώς πιο εύκολος και είναι κατάλληλος για παιδιά από 5 ετών, όπως αναγράφεται και στο κουτί.




Οι εντυπώσεις μας
Τα "Φρουτάκια και ζωάκια" είναι το πιο δύσκολο από τα τρία επιτραπέζια. Γι' αυτό και το κουτί αναφέρει πως απευθύνεται σε παιδιά από 5 ετών και πάνω. Να προσθέσω στην ηλικία, το γεγονός ότι θα το αγαπήσουν ιδιαίτερα τα παιδιά με υψηλή συγκέντρωση και αγάπη για τις ήσυχες δραστηριότητες! Δεν είναι παιχνίδι με φωνές και έντονους ενθουσιασμούς!

Η βασική δεξιότητα που εξασκείται μέσα από το παιχνίδι είναι η συνδυαστική και αφαιρετική σκέψη, ενώ παράλληλα δουλεύονται η χωρική δόμηση, η ικανότητα προσανατολισμού, η παρατηρητικότητα και η επίλυση προβλημάτων.

Οι συνδυασμοί με γραμμές και στήλες μου θύμισαν λίγο τη Ναυμαχία, την οποία προσωπικά αγαπώ πολύ, παρόλο που το σκεπτικό στα δυο παιχνίδια είναι διαφορετικό. Βέβαια, δυσκολεύτηκα να παίξω το παιχνίδι με τον γκαστονάκο τριγύρω κι αυτό γιατί χρειάζεται ησυχία και συγκέντρωση, πράγματα που δεν έχω όταν προσπαθώ να μαζέψου το μωρό από παντού κυριολεκτικά! Έχετε το κι αυτό υπόψη σας, αν έχετε σκοπό να παίξετε το επιτραπέζιο με μωρό στο σπίτι!

Και να πώς αποθήκευσα τα παιχνίδια αφού τα παίξαμε! Τοποθέτησα όλα τα περιεχόμενα μέσα σε φακέλους Α4 με ζιπ, έκοψα από τη συσκευασία την ονομασία τους και έτοιμα!

Διαβάστε πώς οργανώνω τα παιχνίδια των παιδιών εδώ και εδώ.



Τρία επιτραπέζια πιάνουν πλέον το χώρο του ενός!




Μερικές ακόμη σκέψεις
Τα επιτραπέζια της ΙΔΕΑΣ έχουν σαν ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους το buzzer, το οποίο χρησιμοποιείται ως βασικό εργαλείο για την εξέλιξη του παιχνιδιού. Οι ηχογραφήσεις στα buzzers είναι καθαρογραμμένες και το πάτημα τους, από μόνο του αποτελεί ένα διασκεδαστικό στοιχείο για τα παιδιά. 

Στα θετικά των τριών επιτραπέζιων προσμετρώ και το γεγονός ότι παίζονται το καθένα με δύο διαφορετικούς τρόπους. Που σημαίνει ότι αγοράζετε δύο παιχνίδια στην τιμή του ενός, τα οποία είναι ήδη οικονομικά! Και όχι απλά παιχνίδια. Μιλάμε για εκπαιδευτικό υλικό και για ποιότητα, όποιο και αν διαλέξετε!




Αν θέλετε λοιπόν κάτι εκπαιδευτικό, ελληνικό και να ξεφεύγει από τα τετριμμένα, τα επιτραπέζια της ΙΔΕΑΣ πιστεύω ότι θα καλύψουν τις απαιτήσεις σας!


Πώς σας φάνηκαν εσάς τα 3 επιτραπέζια;
Θα τα επιλέγατε σαν εκπαιδευτικά δώρα;


2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα σας.Μήπως έχετε τις οδηγίες από το φρουτακια και ζωάκια σε έντυπη μορφή??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα! Στείλτε μου ένα e-mail στο koritsimalama.blog@gmail.com και θα τις ψάξω να σας τις σκανάρω και να σας τις στείλω.

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips