Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2023

Η λέξη μου για το 2023 και οι στόχοι μου για το χειμώνα!




Η πρώτη χρονιά που επέλεξα λέξη-πυξίδα για ολόκληρο το έτος ήταν το 2017, τη λέξη ΣΥΝΝΟΙΑ. Για το 2018 είχα επιλέξει τη ΧΑΡΑ, για το 2019 την ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ, για το 2020 την ΕΥΕΞΙΑ, για το 2021 την ΗΣΥΧΙΑ και το 2022 την ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ.

Η ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ πήγε πολύ καλά! Μου θύμιζε πάντα να κοιτάζω τη θετικά πλευρά, διότι έχει μια τάση το μυαλό μου να περιδιαβαίνει στα pity parties (πάρτι αυτολύπησης δηλαδή).


Για το 2023 ξεχώρισα τη λέξη CONTENTMENT.  

Όπα όπα. Αγγλικά; ΣΟΒΑΡΑ; Μισό λεπτό, θα σας εξηγήσω!

Η λέξη αυτή στα ελληνικά σημαίνει "ικανοποίηση, ευχαρίστηση". Αλλά εγώ θέλω να προσθέσω και μια άλλη παράμετρο που νιώθω ότι προσθέτουν και οι αγγλόφωνοι όταν τη χρησιμοποιούν. Είναι αφενός η αυτάρκεια (έχω στη ζωή μου ό,τι χρειάζομαι), αφετέρου η χαρά του να έχω στη ζωή μου ό,τι χρειάζομαι. Δηλαδή έχω 5 πράγματα και τα βγάζω πέρα με αυτά, αλλά δεν πιέζομαι, δεν έχω το ανικανοποίητο, χαίρομαι με όσα έχω. Είναι αυτάρκεια με χαρά μαζί.





Θα μου πεις, υπάρχει αυτάρκεια χωρίς χαρά; Πιστεύω πως ναι. Θα μπορούσαμε να τα βγάζουμε πέρα ας πούμε, μια χαρά με τα χρήματα που έχουμε. Ούτε πολλά, ούτε και λίγα. όσα χρειάζεται. Αυτό είναι αυτάρκεια, σωστά; Ναι, αλλά μπορείς να έχεις όσα ακριβώς χρειάζεσαι και να μην είσαι ούτε χαρούμενος, ούτε ευγνώμων. Γι´ αυτό και επέλεξα τη λέξη CONTENTMENT, που νιώθω ότι περιλαμβάνει και την παράμετρο της αυτάρκειας, αλλά και της χαράς.




Ένα ωραίο ρητό που έχουν οι αγγλόφωνες χώρες είναι το εξής: "Use it up, wear it out, make do or do without". Που σημαίνει: "Χρησιμοποίησε το μέχρι να τελειώσει, φόρα το μέχρι να φθαρεί, βγάλε τα πέρα με ό,τι έχεις ήδη ή βρες τρόπο να τα βγάλεις πέρα ακόμη κι αν κάτι σου λείπει". Υπέροχο έτσι; Το έχω πολύ στο μυαλό μoυ αυτές τις μέρες που σκέφτομαι γύρω από τη λέξη CONTENTMENT. Και θεωρώ ότι δεν έχει να κάνει μόνο με τα υλικά αγαθά.



Είμαι ικανοποιημένη και ευγνώμων...

...με όσα πράγματα έχω ήδη και θα βρω τρόπο να τα αξιοποιήσω για να καλύψω όσο μεγαλύτερο μέρος των αναγκών μου μπορώ (I'll make do).

... για τα υλικά που έχω κάθε φορά στα ντουλάπια μου. Θα προσπαθήσω να τα αξιοποιώ περισσότερο στον προγραμματισμό των γευμάτων μου ώστε να μην πηγαίνουν χαμένα (I'll use them up).




...με τα ρούχα που έχω. Μου αρέσουν, με βολεύουν, τα έχω επιλέξει με βάση το γούστο μου. Δε μου χρειάζονται καταναλωτικές εξορμήσεις (I'll wear them out & do without)

...με την οικογένεια μου. Δεν θα προσπαθήσω να αλλάξω τα μέλη της, αλλά να τα αποδεχτώ και να συνδεθώ μαζί τους.

...για το σπίτι μου. Είναι μεν μικρό, αλλά έχει αμέτρητα πλεονεκτήματα, από το ότι καθαρίζεται και ζεσταίνεται εύκολα, έχει υπέροχη θέα και μας κρατά ενωμένους!



Κι έχει και μικρούς επισκέπτες!


...με τις πληροφορίες που παίρνω αυτή τη στιγμή. Δε χρειάζομαι τα feeds των σόσιαλ για να βλέπω συνεχώς και σε άσχετες ώρες νέα πράγματα, όπως σας έγραφα και στο τελευταίο newsletter (I'll do without)

...όταν έχω το Θεό την καρδιά μου και αυτό από μόνο του αρκεί. Όταν το θυμάμαι είμαι ήρεμη, δε μου λείπει τίποτα, δε ζηλεύω τίποτα, τα χαίρομαι όλα, χαίρομαι με όσα χαίρονται οι άλλοι και δεν ανταγωνίζομαι τίποτα!

Και όλα αυτά μέσα σε ένα πνεύμα ευχαρίστησης, συναίσθησης της αφθονίας και των ευλογιών, πληρότητας και ευγνωμοσύνης!


Τα ζωάκια της γειτονιάς έχουν ένα κόλλημα με το μπαλκόνι μας!

Σοβαρά; Μέσα στη γλάστρα;


Σε άλλες εξελίξεις...


Πώς πήγε η φθινοπωρινή μου bucket list;

Το προηγούμενο διάστημα είχα βάλει 3 στόχους:

1. Να ασχολούμαι κάθε μέρα με τις ρουτίνες μου.

2. Να κάνω κάθε μέρα κάτι διασκεδαστικό.

3. Να αφιερώνω όσο χρόνο χρειάζεται στα παιδιά μου.


Σας λέω, ήταν η συνταγή της επιτυχίας, σε συνδυασμό με το ότι απεγκατέστησα το instagram από το κινητό μου! Σταμάτησε το άγχος μου, βελτιώθηκε ΠΟΛΥ η διάθεση μου, έγινα πιο παραγωγική, απέκτησα περισσότερη ενέργεια! Απίστευτο!! Άλλη μια απόδειξη πως μικροί μα σημαντικοί στόχοι μπορούν να μας πάνε πολύ μακριά!

Για το λόγο αυτό και σε συνδυασμό με τις συζητήσεις που είχαμε στο τελευταίο newsletter (μπορείτε να γραφτείτε εδώ, έρχεται συνήθως κάθε Κυριακή), αποφάσισα να συνεχίσω τη στοχοθεσία μου το 2023 με εποχικούς στόχους, πιο δομημένα και με ένα μόνο στόχο ανά τομέα της ζωής μου! 




Συγκεκριμένα, για το χειμώνα του 2023 (Ιανουάριο και Φεβρουάριο) έχω τους εξής στόχους:


Σώμα

Να τρώω κάθε βράδυ μια σαλάτα. Η αλήθεια είναι ότι με το τρέξιμο των τελευταίων ημερών πριν κλείσουν τα σχολεία και τη χιονοστοιβάδα ασθενειών στο σπίτι μας τις γιορτές, κάτι λεπτομέρειες όπως η σαλάτα έμειναν πίσω. Επομένως βάζω αυτό το μικρό στόχο.





Πνεύμα

Να διαβάζω κάθε πρωί λίγες σελίδες από τα πολύ ωραία εκτυπώσιμα ημεροδρόμια και e-books που έχει η Κατερίνα Μαμά για Σπίτι στην ψηφιακή της βιβλιοθήκη και τα οποία έχω τυπωμένα και τοποθετημένα όμορφα όμορφα σε ένα ντοσιεδάκι στο γραφείο μου.

Γάμος

Να γίνω πάλι τρυφερή με τον άντρα μου, διότι αρρώστια στην αρρώστια πήραμε αποστάσεις (γκουχ ο ένας, πυρετό ο άλλος, δεν ενδείκνυται για αγκαλιές!)


Πού είναι τα ήσυχα πρωινά καφεδάκια μας, τότε που δούλευα ολοήμερο;


Παιδιά

Να τους διαβάζω έστω 2 σελίδες κάθε βράδυ. Το γεγονός ότι για πολλές μέρες δεν καταφέρνουμε να διαβάσουμε, με απελπίζει και με κάνει να νιώθω πως πέρασε η εποχή όπου το βραδινό διάβασμα ήταν μια καλή και ταιριαστή ιδέα. Όχι, δεν θα το αφήσω! Θα το παλεύω κάθε βράδυ κι επειδή πολλές φορές νυστάζω, έβαλα αυτό το μικρό στόχο των 2 σελίδων που είναι πιο εύκολα πραγματοποιήσιμος.




Σπίτι

Να ολοκληρώσω όλες τις επιδιορθώσεις που χρειάζονται ράψιμο στο χέρι. Και πάλι εδώ, έχω απελπιστεί με το ότι έχω δυο (όχι μεγάλες) στοίβες από ρούχα για επιδιόρθωση και ποτέ δεν τις προχωράω συστηματικά. Συν του γεγονότος ότι όλα αυτά πιάνουν ζωτικό χώρο στο σπίτι μας (δεν είναι στα συρτάρια τους). Έτσι, baby steps κι εδώ. Τα ρούχα για ράψιμο στο χέρι είναι μια μεσαία τσάντα, εγκατεστημένη κάτω από το γραφείο μου. Θεώρησα πιο εύκολο να ξεκινήσω από εκεί, διότι και 10' να κάτσω και να έχω λίγο χρόνο, μπορώ να προχωρήσω κάτι! Συν του ότι θα ελευθερωθεί λίγος χώρος στο γραφείο μου!


Η προσθήκη ρυθμιζόμενου λάστιχου είναι εύκολη δουλειά!


Χόμπι

Να τελειώσω το καταπληκτικό βιβλίο "Γονείς Απλά" (σας το προτείνω, μας το πρότεινε πρώτη η Κόκκινη Καμέλια). Κι εδώ τα ίδια, αρκετά βιβλία, δεν προχωράνε με το σκεπτικό ότι είναι πολλά και δεν πρόκειται να τα τελειώσω ποτέ και δεν ξέρω καν από που να αρχίσω. Οπότε κι εδώ μίνι στόχος, ένα βιβλίο για 2 μήνες! Τώρα ξέρω πού να εστιάσω κι επειδή ο στόχος φαίνεται εύκολα πραγματοποιήσιμος, θα βάλω τα δυνατά μου να τον πιάσω!





Κι επειδή τους στόχους μου κάθε φορά τους ξεχνάω, αποφάσισα να τους έχω πάντα κρεμασμένους στο γραφείο μου για να τους βλέπω κάθε μέρα! Αλλά για να είναι όμορφοι τους έφτιαξα σε εκτυπώσιμο και τους έβαλα σε κορνίζα, δίπλα από το ημερολόγιο 2023 με φωτογραφίες μας και κάποιες φράσεις της FlyLady, κι αυτές σε κορνίζα! Να το νέο layout του γραφείου μου!



Το εκτυπώσιμο με τους εποχικούς στόχους, το έκανα και σε ανοιχτή μορφή και το έβαλα στην ψηφιακή βιβλιοθήκη, για να μπορείτε να το τυπώσετε και να το συμπληρώσετε κι εσείς!




Εσείς διαλέξατε λέξη της χρονιάς φέτος; Τι στόχους βάλατε;


2 σχόλια:

  1. "...όταν έχω το Θεό την καρδιά μου και αυτό από μόνο του αρκεί. Όταν το θυμάμαι είμαι ήρεμη, δε μου λείπει τίποτα, δε ζηλεύω τίποτα, τα χαίρομαι όλα, χαίρομαι με όσα χαίρονται οι άλλοι και δεν ανταγωνίζομαι τίποτα!" πόσο σε νιώθω! Είναι και δικές μου σκέψεις και ευγνωμοσύνη! Είναι σίγουρα πάρα πολλοί οι στόχοι σου αλλά είμαι σίγουρη ότι προσπαθείς πάντα για το καλύτερο δυνατόν, οπότε μια χαρά θα τα καταφέρεις. Η λέξη σου πολύ μου αρέσει και μάλιστα στην Αγγλικήν όπως την ανέλυσε λέει ακόμα περισσότερα.
    Εύχομαι το 2023 να πραγματοποιηθούν τα περισσότερα ή και όλα γιατί όχι; Και ακόμα περισσότερο να γευτείς την χαρά όλων αυτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία! Οι στόχοι μου σου φαίνονται πολλοί, αλλά στην πραγματικότητα είναι για μένα μια μείωση και στον αριθμό των στόχων και στο βαθμό δυσκολίας τους!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips