Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2021

Η λέξη που επέλεξα για το 2021!




Πέρυσι, είχα επιλέξει για λέξη της χρονιάς την "ΕΥΕΞΙΑ", επειδή ήθελα να ασχοληθώ λίγο παραπάνω με την ποιότητα ζωής μου και τις συνήθειες μου. 

Φέτος, νιώθω να αναζητώ κάτι διαφορετικό και αυτό είναι η "ΗΣΥΧΙΑ". Αυτή είναι και η λέξη μου για τη νέα χρονιά!


Τι εννοώ όταν λέω "ΗΣΥΧΙΑ";
Κατά τις ημέρες που είχαμε σχολείο, κάποιες φορές έφτανα σε ένα σημείο, που αντί να σηκώνομαι το πρωί, να κάνω το σταυρό μου και να λέω "Σε ευχαριστώ Θεέ μου για την όμορφη μέρα που μας αξίωσες να δούμε και σήμερα" και να νιώθω το κάθε πρωινό σαν μια νέα αρχή, να αισθάνομαι αντίθετα σαν τα χαμστεράκια που τρέχουν στο μύλο και που παρόλο που τρέχουν συνέχεια, δεν υπάρχει αρχή και τέλος σε αυτό. Κάθε μέρα μου έμοιαζε κάποιες φορές η συνέχεια της προηγούμενης κι εγώ το χαμστεράκι που απλά τρέχει στο μύλο, χωρίς να ξέρει γιατί, από που ξεκίνησε και που θα σταματήσει! Το έχετε νιώσει αυτό;




Και γύρω στα Χριστούγεννα, που οι μέρες σε κάνουν να κάθεσαι περισσότερο κάποιες φορές, συνειδητοποίησα ότι κάποια πράγματα που παλιότερα μου έδιναν χαρά, τώρα δε μου δίνουν πια! Για παράδειγμα:

  • Το κυνήγι των εκδοτικών και των εταιρειών για παρουσιάσεις στο blog, 
  • Τα πολλά νέα παιδικά βιβλία που έρχονταν στην πόρτα μας κάθε εβδομάδα,
  • Η σχεδόν ψυχαναγκαστική πίεση που έβαζα στον εαυτό μου για να διαβάσω βιβλία που είχα πριν από χρόνια αποφασίσει να διαβάσω,
  • To άγχος και η έγνοια για πράγματα μελλοντικά ή πράγματα που δεν μπορώ να αλλάξω,
  • Η συνεχής πρόσληψη πληροφοριών, χρήσιμων ή μη, χωρίς να δίνω στον εαυτό μου τον αντίστοιχο χρόνο να τις αξιολογεί, να τις αφομοιώνει και να ακούω τις δικές μου σχετικές σκέψεις,
  • Το πάντα φορτωμένο πρόγραμμα, πολλές φορές με περιττά πράγματα, που είχε ως αποτέλεσμα να κάνω μεν πολλά to-dos, αλλά οι βασικές καθημερινές ρουτίνες να μη γίνονται σταθερά και να βρίσκομαι κάθε μέρα αντιμέτωπη με το χάος του σπιτιού. Τι να το κάνω αν είμαι παραγωγική σε λάθος πράγματα;

Όλα αυτά, θέλω να τα αλλάξω.


Αλλά πρώτα, ας πιω έναν καφέ! Χα!


Το θέμα όμως είναι, ότι καθώς φαντάστηκα τη ζωή μου χωρίς όλα αυτά, τα οποία κάποτε μου έδιναν χαρά, δεν μπορούσα να φανταστώ και να καταλάβω ΤΙ θα μπορούσα να βάλω στη θέση τους, που μου δίνει ΤΩΡΑ χαρά! Κι εκεί κατάλαβα ότι χρειάζομαι περισσότερο χρόνο, για ενδοσκόπηση και προσευχή, γιατί αλλάζω φίλοι μου. Και είναι κρίμα να πάει η αλλαγή μου χαμένη, χωρίς κατεύθυνση, επειδή απλά υπάρχει πολύς θόρυβος μέσα και έξω μου!




Θέλω να κυνηγήσω πρώτα από όλα την εσωτερική μου ησυχία. Έχετε παρατηρήσει πως μερικές φορές υπάρχουν πολλή φασαρία μέσα μας και το κεφάλι μας βουίζει, έτσι ώστε είναι αδύνατο να ακούσουμε τη δική μας φωνή ή να μιλήσουμε στο Θεό; Τριγυρίζουμε όλη μέρα σαν κότες με κομμένο το κεφάλι, σβήνοντας φωτιές και ολοκληρώνοντας ασταμάτητα τη μια δουλειά μετά την άλλη, χωρίς να στεκόμαστε μια στιγμή για να ακούσουμε τις ανάγκες του σώματος μας, τις σκέψεις μας, τα συναισθήματα μας, να προσευχηθούμε, να αφουγκραστούμε τις ανάγκες των υπόλοιπων μελών της οικογένειας. Αντί αυτών, προσθέτουμε περισσότερο θόρυβο στη ζωή μας, αναλαμβάνοντας περισσότερα περιττά πράγματα, καταβροχθίζοντας πληροφορίες και εικόνες από τα social media και την τηλεόραση, χωρίς να τις φιλτράρουμε και κυνηγάμε συνέχεια όλο και περισσότερα.




Πού είναι η προσευχή; Πού είναι οι στόχοι μας; Η επαφή με τον εαυτό μας και τις ανάγκες μας; Πού είναι το δέσιμο με την υπόλοιπη οικογένεια μας και με τα υπόλοιπα σημαντικά άτομα στη ζωή μας; Δεν αρκεί να είναι κανείς παραγωγικός, αλλά να παράγει προς τη σωστή κατεύθυνση και μέσα στο θόρυβο του κόσμου και του μυαλού μας, συχνά η κατεύθυνση αυτή χάνεται, όχι γενικά στη ζωή μας, αλλά και μέσα στην κάθε μέρα μας. Γιατί να μην είμαστε συνεχώς σε επαφή με το Θεό, να μπορούμε να ακούμε την καρδιά μας, τις σκέψεις μας, τους στόχους μας και την οικογένεια μας; Κι όμως αυτό είναι αδύνατο, όταν φορτώνουμε τη μέρα μας και το μυαλό μας με κάθε είδους βαβούρα.

Αυτό που θέλω φέτος λοιπόν, είναι να κυνηγήσω την "ΗΣΥΧΙΑ" στην καρδιά και στο μυαλό. Να απελευθερωθώ όσο γίνεται από τον θόρυβο!




Τι θα κάνω γι' αυτό;
Κάποια πράγματα που έχω σκεφτεί και που θέλω να αλλάξω.

  • Θα γίνω ακόμη πιο επιλεκτική στα βιβλία που διαβάζω. Αυτό σημαίνει ότι ίσως θα παίρνω λιγότερα βιβλία από εκδοτικούς με τους οποίους συνεργάζομαι και αντίθετα θα αγοράζω κάποια που οι εκδοτικοί επιλέγουν να μην τα δώσουν για παρουσίαση, επειδή είναι παλιότερες κυκλοφορίες. Δεν θέλω το πρόγραμμα των εκδοτικών να περιορίζει τη λίστα μου για διάβασμα! Εννοείται πως θα συνεχίζω να παρουσιάζω βιβλία ενηλίκων, αλλά θα είμαι πιο ξέγνοιαστη και χωρίς άγχος για την ημερομηνία και την έκταση των παρουσιάσεων.



  • Θα σταματήσω να ακούω podcasts παντού και πάντα. Θα αξιοποιώ το χρόνο της ησυχίας με περισσότερη προσευχή και με κουβέντα με τον εαυτό μου, ξεκαθαρίζοντας τις σκέψεις μου, μιλώντας στο Θεό και ενθυμούμενη ξανά τους μεγάλους μου στόχους (να είμαι μια μητέρα παρούσα και υποστηρικτική, να είμαι αποτελεσματική νοικοκυρά, καλή νηπιαγωγός, βοηθητική blogger, χρήσιμο και υπεύθυνο μέλος της κοινωνίας).




  • Κάθε μία ώρα ή όποτε το θεωρώ σκόπιμο, θα σταματώ ό,τι κάνω, θα κάθομαι στο γραφείο μου και με ησυχία θα κοιτάζω το πρόγραμμα μου, θα ακούω τις ανάγκες του σώματος μου και του μυαλού μου και με προσευχή θα αποφασίζω ποιές είναι οι καλύτερες κινήσεις για τις επόμενες 1-2 ώρες. Πρώτα τα βασικά δηλαδή (να ένα βιβλίο που θα ήθελα πολύ να διαβάσω!) Έτσι, δε θα χάνω την επαφή με τους στόχους, τις δουλειές και τη ρουτίνα μου, αλλά ούτε και θα χάνω την αίσθηση του χρόνου, τριγυρνώντας και κάνοντας πράγματα!




  • Θα βγάλω περισσότερα πράγματα και υποχρεώσεις από τη ζωή μου, τα οποία έχουν μείνει από παλιά, αλλά τώρα πια δεν με γεμίζουν με χαρά και ικανοποίηση. Περισσότερη χαρά σε αυτή τη φάση θα μου δώσει το να απελευθερωθώ από υποχρεώσεις που έχω προσθέσει στον εαυτό μου, όπως πάρα πολλά ρούχα για upcycling, τα οποία είναι σε τέλεια κατάσταση και μπορούν απλά να χαριστούν. Το να δημιουργώ ρούχα για τα παιδιά από ρούχα ενηλίκων είναι κάτι διασκεδαστικό για εμένα, αλλά σε αυτή τη φάση δεν είναι κάτι που χρειάζεται να κάνω, οπότε θα αποδεσμεύσω τον εαυτό μου και από τις στοίβες και από τη δουλειά αυτή!

  • Καρτέλες πάντα ανοιγμένες στον browser, e-mails αδιάβαστα για μήνες στο mail μου, το καλάθι με τα χαρτιά και το υλικό μου για το νηπιαγωγείο, όλα με περιμένουν να τα ξεκαθαρίσω και να τα αξιοποιήσω! Δεν θα προσθέσω περισσότερα σε όλα αυτά, ούτε νέες εγγραφές σε newsletters, ούτε νέο υλικό για την τάξη, ούτε νέες καρτέλες! Αντίθετα, θα εστιάσω στο να τα διαχειριστώ και να σταματήσω να τα αναβάλω για αργότερα, επειδή είναι λιγότερο σημαντικά! Μη νομίζετε πως και αυτά δεν είναι θόρυβος στο μυαλό!




Όπως βλέπετε, δεν σκοπεύω να κάνω ριζικές αλλαγές, ούτε σπουδαία άλματα! Αυτά που θέλω να κάνω είναι μικρά, αλλά γι' αυτό ακριβώς δεν ασχολήθηκα ποτέ σοβαρά μαζί τους! Δεν ξέρω τι άλλο ακόμη θα προσθέσω στην παραπάνω λίστα, θα τα βρω στην πορεία, αλλά το 2021 θα εστιάσω στο να βγάλω από τη ζωή μου πράγματα συσσωρευμένα από παλιά, τα οποία με εμποδίζουν από την ησυχία που επιθυμώ!


Και κάποια λόγια πατερικά για την ησυχία
Στην πνευματική ζωή βοηθά η ησυχία, ώστε να εξετάζει κανείς τον εαυτό του, για να γνωρίσει τα πάθη του και να αγωνιστεί να τα κόψει, για να καθαρίσει την ψυχή του. 
(Οικογενειακή ζωή, Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου Λόγοι Δ΄, Ιερόν Ησυχαστήριον «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος», 2002 Σουρωτή Θεσσαλονίκης)




Πρέπει και να ησυχάζει κανείς λίγο, ώστε με αθόλωτο τον νου του να συνομιλεί με τον Θεό και να αποσπά το νου του απ' αυτά που παραπλανούν. (Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος)

Η ησυχία είναι η αρχή της καθάρσεως της ψυχής. (Μέγας Βασίλειος)

Όταν δυσκολεύεται κανείς να λέει την ευχή μέσα στον θόρυβο, είναι γιατί ο νους δεν είναι δοσμένος στον Θεό. Πρέπει να φθάσει ο άνθρωπος στην Θεία αφηρημάδα, για να ζήσει την εσωτερική ησυχία και να μην ενοχλείται από τον θόρυβο στην προσευχή. Φθάνει στο σημείο εκείνο της Θείας αφηρημάδας που δεν ακούει πια τους θορύβους ή τους ακούει όταν θέλει ή, μάλλον, όταν κατεβαίνει ο νους από τον Ουρανό. Και θα φτάσει σ' αυτό το σημείο, αν δουλέψει πνευματικά, αν αγωνιστεί. Τότε θα ακούει όποτε αυτός θέλει. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)




Η εξωτερική ησυχία με την διακριτική άσκηση, πολύ γρήγορα φέρνει και την εσωτερική ησυχία (την ειρήνη της ψυχής), η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την λεπτή πνευματική εργασία. Διότι όσο απομακρύνεται κανείς από τον κόσμο, τόσο περισσότερο απομακρύνεται και ο κόσμος από μέσα του και φυγαδεύονται τότε οι κακοί λογισμοί και εξαγνίζεται πια ο νους του ανθρώπου και γίνεται άνθρωπος του Θεού. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)

Πολύ βοηθάει στην πνευματική ζωή η ησυχία. Καλό είναι να έχει κανείς κάποια ώρα της ημέρας να ησυχάζει. Να εξετάζει τον εαυτόν του, για να γνωρίσει τα πάθη του και να αγωνιστεί να τα κόψει, για να καθαρίσει την καρδιά του. Αν μάλιστα υπάρχει στο σπίτι ένα δωμάτιο ήσυχο, που να θυμίζει ατμόσφαιρα κελλιού, αυτό είναι πολύ καλό. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)

Οι άνθρωποι αναπαύονται στην ανησυχία και όχι στην ησυχία, γιατί υπάρχει ανησυχία μέσα τους. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)

Η ησυχία είναι μυστική προσευχή και πολύ βοηθάει στην προσευχή, σαν την άδηλη αναπνοή στον άνθρωπο. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)




Η ψυχή, που έχει γευτεί την γλύκα της ησυχίας, την γυρεύει παντού και πάντοτε, όχι από μίσος και περιφρόνηση προς τους ανθρώπους, αλλά από έρωτα γι' αυτήν. (Άγιος Θεόδωρος της Φέρμης)

Όσο περισσότερο ζει κανείς στην ησυχία, τόσο περισσότερο οι λογισμοί του γίνονται καθαροί και όσο περισσότερο απομακρύνεται από την ησυχία, τόσο περισσότερο γίνεται και ο νους του νωθρός. (ΆγιοςΕφραίμοΣύρος)

Ω ησυχία, κλίμακα των αρετών!
Ω ησυχία, μητέρα της κατανύξεως!
Ω ησυχία, καθρέφτη των αμαρτημάτων, που δείχνεις στον άνθρωπο τις παραβάσεις του!
Ω ησυχία, που δεν εμποδίζεις τα δάκρυα!
Ω ησυχία, γεννήτρα της πραότητας!
Ω ησυχία, συγκάτοικε της ταπεινοφροσύνης!
Ω ησυχία, που είσαι ενωμένη με το φόβο του Θεού και φωτίζεις το νου!
Ω ησυχία, φύλακα των λογισμών και συμπαραστάτη της διάκρισης!
Ω ησυχία, γεννήτρα κάθε αγαθού, θεμέλιο της νηστείας και εμπόδιο της γαστριμαργίας!
Ω ησυχία, μελέτη της προσευχής και της ανάγνωσης!
Ω ησυχία, μητέρα της ευλάβειας!
Ω ησυχία, δεσμωτήριο των παθών!
Ω ησυχία, ευφροσύνη της ψυχής και της καρδιάς!
Ω ησυχία, βοηθέ κάθε αρετής!
(Άγιος Εφραίμ ο Σύρος)

Αγαπά την ησυχία εκείνος, που δεν έχει πάθος προς τα πράγματα του κόσμου. (Όσιος Θαλάσσιος)




Ο σοφός επιδιώκει την ηρεμία και την απραγμοσύνη και τη σχολή, για να βυθιστεί με ησυχία στη σκέψη του Θεού. (Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός)

Ας ενωθεί η μνήμη του Ιησού με την αναπνοή σου και τότε θα γνωρίσεις την ωφέλεια της ησυχίας. (Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος)

Ησυχία είναι κατάσταση του νου απαλλαγμένη από κάθε ενόχληση, γαλήνη της ελευθερωμένης και γεμάτης αγαλλίαση ψυχής, ατάραχη και ακλόνητη στήριξη της καρδιάς στο Θεό, θεωρία φωτός, γνώση μυστηρίων Θεού, λόγος σοφίας που προέρχεται από καθαρή διάνοια, άβυσσος Θεϊκών νοημάτων, αρπαγή του νου στο Θεό, κοινωνία με το Θεό, ακοίμητα μάτια, προσευχή νοερή, άκοπη ανάπαυση μέσα σε μεγάλους κόπους. Και τέλος ένωση και συνάφεια με τον Θεό. (Άγιος Νικήτας ο Στηθάτος)

Αν θέλεις να επιδοθείς στην προσευχή και στην αγρυπνία, πρέπει να κόψεις κάθε επαφή σου με τον κόσμο και την αμαρτία. Χρειάζεται ακόμη υπομονή και ησυχία. Μην φοβάσαι από την ταραχή που δημιουργεί ο διάβολος κατά την ώρα της προσευχής. Αυτό το κάνει, γιατί γνωρίζει την ωφέλεια που θα έχουμε μετά από την προσευχή. (Άγιος Ισαάκ ο Σύρος)




Αγάπησε την ησυχία της μοναξιάς, για να κερδίσεις κατάνυξη και δάκρυα. (Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος)

Η ησυχία οδηγεί σε ευλάβεια. (Ιερός Χρυσοστομος)

Ησυχία σημαίνει την απομάκρυνση από κάθε κοσμική φροντίδα και ταραχή, ακόμα και τη σιγή ανάμεσα σε ένα οχληρό πλήθος ανθρώπων. (Όσιος Παϊσιος Βελιτσκόφσκυ)

Ανέκφραστη ωφέλεια προέρχεται από την ησυχία (απομόνωση), αλλά όταν έχει αχώριστο σύντροφο την προσευχή. Η ησυχία και η προσευχή είναι ανώτερες από όλα τα αγαθά. (Στάρετς Παρθένιος)

Η ησυχία γεννάει την άσκηση, η άσκηση γεννάει τα δάκρυα, τα δάκρυα τον φόβο (του Θεού), ο φόβος την ταπείνωση, η ταπείνωση το προορατικό χάρισμα, το προορατικό χάρισμα την αγάπη, η αγάπη κάνει την ψυχή υγιή και απαθή. Και τότε γνωρίζει ο άνθρωπος, ότι δεν είναι μακριά από τον Θεό. (Αββάς Φιλήμονας)

Περιόρισε τις σχέσεις σου με τους ανθρώπους, για να μην θολωθεί ο νους σου από περισπασμούς και μέριμνες και χάσεις έτσι τον ελεύθερο αέρα της ησυχίας. (Αββάς Δουλάς)




Ησυχία σημαίνει σιωπή: να μην έχω λογισμούς, να μην ασχολούμαι με τους άλλους, να μην με νοιάζει για τίποτε, να είμαι ήρεμος, να είμαι γαλήνιος. Γίνονται σεισμοί, πέφτουν κτίρια; Να μπορώ να πω: ''Είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον!''. Πέθανε κάποιος δικός μου; Και πάλι να πω: ''Είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον!''. Ας έχουμε λοιπόν διαρκώς ειρήνη, χαρά, αταραξία, απάθεια, ό,τι και αν μας συμβαίνει. Ας μην μας πιάνει αγωνία, φόβος, στενοχώρια και ας μην έχουμε προσδοκίες. Μία προσδοκία μόνο να έχουμε, τον Χριστό. Αυτή είναι η εμμελής ησυχία, την οποία οφείλουμε να φυλάσσουμε, μέχρι που να πεθάνουμε. (Γέροντας Αιμιλιανός ο Σιμωνοπετρίτης)

Υπάρχει άραγε μεγαλύτερη επιτυχία από την ηρεμία που απορρέει από την καθαρότητα και την ησυχία της καρδιάς σου; Από το να μην έχεις ούτε λογισμό, ούτε κάτι άλλο που να σε ταράσσει ή να σε θορυβεί, παρά μόνο να έχεις την παρακολούθηση και την καραδοκία του Θεού; (Γέροντας Αιμιλιανός ο Σιμωνοπετρίτης)




Ως πρώτη πράξη στη μετάνοια οι Πατέρες τοποθετούν την ησυχία. Είναι η απερίσπαστη διαγωγή. Η απομάκρυνση από τα αίτια, που δημιουργούν τις αφορμές της πτώσης και της ήττας, ειδικά σε όσους είναι ασθενείς χαρακτήρες, αλλά και από αυτόν τον «ως λέοντα περιπατούντα και ζητούντα να μας καταπιεί» (Πέτρ. 5,8). Με την ησυχία απέχει ο αγωνιστής από τη μάταιη και άσκοπη μέριμνα και του επιτρέπεται αν θέλει να στρέψει τη σκέψη και ασχολία του προς το Θεό, απ' όπου φωτιζόμενος από τη Θεία Χάρη, ανακαλύπτει τον εαυτό του, που είναι απαραίτητο καθήκον. (Γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός)





Ακολουθεί ανάρτηση με τους στόχους μου για τη νέα χρονιά!


Εσείς ποιά λέξη επιλέξατε για το 2021;


8 σχόλια:

  1. Αυτό το σύστημα με τη λέξη της χρονιάς μου άρεσε και από πέρυσι άρχισα να το εφαρμόζω. Φέτος λοιπόν, όλως τυχαίως κι εμένα μου άρεσε σαν λέξη κάτι παρόμοιο. Η ηρεμία. Ηρεμία σε προσωπικό , οικογενειακό και κοινωνικό επίπεδο. Για να δούμε , θα τα καταφέρουμε;
    Νομίζω ότι μια ένδον βλέψη πρωί, μεσημέρι και βράδυ είναι χρήσιμη! Μια αναδιοργάνωση. Όπως επίσης και ο περιορισμός της οθόνης βοηθάει σε κάποια κενή στιγμή της ημέρας να στραφεί ο νους προς τα "μέσα" και προς τα "άνω".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ηρεμία μας έλειψε το 2020! Πολλή αναταραχή! Έχεις δίκιο για την αναδιοργάνωση, είναι απαραίτητη για να αξιολογούμε τη μέρα μας ως εκείνη την ώρα και να επιλέγουμε την πορεία μας για το υπόλοιπο της! Συμφωνώ μαζί σου κι για την οθόνη!

      Διαγραφή
  2. Φανταστική ανάρτηση.. Η αλήθεια είναι πως οι περισσότεροι το ίδιο αισθανόμαστε (τρέχουμε στο μύλο). Λογικότατη η λέξη που επέλεξες, να σου πω κι εγώ επέλεξα τη λέξη "ηρεμία" φέτος. Ισως με όλα αυτά που ζούμε να το έχουμε ανάγκη. Σου ευχομαι μια ήσυχη χρονιά... !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη! Εύχομαι ηρεμία και σ' εσένα! Να είσαι καλά!!

      Διαγραφή
  3. Δεν έχω ταυτιστεί με κείμενο και βιώματα περισσότερο στη ζωή μου... Δείξε μου το τρόπο της ησυχίας , πραγματικά το έχω ανάγκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα προσπαθήσω όλα όσα γράφω παραπάνω, με γνώμονα τους πατέρες! Δεν ξέρω τίποτε παραπάνω!

      Διαγραφή
  4. Υπεροχο κειμενο Τριανταφυλλενια μου! Εγω συγκινηθηκα απο τους μεγαλους σου στοχους..η δικη μου λεξη για φετος..slow down, μειωσε τους ρυθμους σου. Θα το κολλησω παντου σε χαρτακια στο σπιτι να το βλεπω και να μην παρασυρομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ όμορφος στόχος! Σου εύχομαι να τον καταφέρεις έστω και λίγο!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips