Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Τα 2 βιβλία από τις εκδόσεις Εν Πλω που διάβασα τον Οκτώβρη




     Καθώς οι θηλασμοί και τα ξενύχτια συνεχίζουν ακάθεκτα, αυτό το μήνα ασχολήθηκα με δύο βιβλία από τις εκδόσεις Εν Πλω. Το ένα έχει τίτλο "Λυχνάρι στο σκοτάδι" και το δέυτερο "Πώς να μεγαλώσετε παιδιά για τη Βασιλεία του Θεού". Ελάτε να σας τα παρουσιάσω αναλυτικότερα!





     Το βιβλίο αυτό, το οποίο έχει γράψει ο π. Θεμοστοκλής Μουρτζανός, μιλάει εν συντομία για 50 καθημερινά θέματα που μας ενδιαφέρουν όλους. Ποιός άνθρωπος θεωρείται χρήσιμος για την Εκκλησία; Γιατί είναι τόσο δύσκολο να νιώσουμε ευγνωμοσύνη και να πούμε "ευχαριστώ"; Γιατί φοβόμαστε τη θλίψη τόσο πολύ; Η ησυχία αξίζει να είναι μέρος της ζωής μας; Και αν ναι, ποια "ησυχία" είναι ωφέλιμη;


Εμπιστεύομαι (το Θεό) σημαίνει ότι... εργάζομαι σε ό,τι έχω κληθεί να παλέψω, υλικό, πνευματικό, κοινωνικό, με κριτήριο και έκβαση το θέλημα του Θεού.

     Το βιβλίο, χρησιμοποιώντας χωρία από το Ευαγγέλιο, φέρνει σε αντιπαράθεση αυτό που κοσμικά θεωρείται φυσιολογικό, αναμενόμενο ή απλώς συνηθισμένο, με αυτό που ο Θεός μας διδάσκει με το λόγο Του. Ο λόγος Του αυτός, μοιάζει για το συγγραφέα με ταπεινό, παλιό λυχνάρι, που με το λάδι της αγάπης, της πίστης και του αγώνα μας, καθοδηγεί τα βήματα μας, ένα τη φορά!


Πρωτίστως χρειαζόμαστε διαστήματα ησυχίας στην καθημερινή μας πορεία και ζωή. Χρόνο, στον οποίο θα δούμε τον εαυτό μας. Τα λάθη και τα πάθη μας. Είναι χρόνος προσευχής... Χρόνος σιωπής. Όχι απραξίας ή φυγής από τη ζωή και το πρόγραμμα της, αλλά χρόνος που χωρίς αυτόν δεν μπορούμε να ανανεωθούμε.
     Το "Λυχνάρι στο σκοτάδι" αποτελείται από 310 σελίδες. Αν είστε νέος αναγνώστης σε βιβλία θρησκευτικού περιεχομένου, θεωρώ ότι θα είναι αρκετά προσιτό για εσάς, γιατί το κείμενο δεν "τρέχει" αλλά αναλύει στον αναγνώστη βήμα βήμα το συλλογισμό που ακολουθεί.



Μεγαλώνοντας παιδιά για τη Βασιλεία του Θεού



     Αυτό είναι μακράν το καλύτερο βιβλίο γονεϊκότητας που έχω διαβάσει εδώ και χρόνια!!! Ναι, μπορεί να είμαι νηπιαγωγός, αλλά είμαι και γονιός και ΑΝΘΡΩΠΟΣ και το θεωρητικό μου υπόβαθρο δε με κάνει πάντα σωστή στην πράξη, αφού κι εγώ έχω τις αδυναμίες μου, τις αμήχανες στιγμές μου και τις άμυνες μου ως γονιός! Κάθε φορά που διαβάζω ένα βιβλίο γονεϊκότητας, νιώθω πολύ λίγη σαν γονιός και αυτό το θεωρώ καλό, γιατί σημαίνει πως μέσα από τις σελίδες του, βρίσκω πράγματα στα οποία υστερώ, καθώς και μια ευκαιρία για βελτίωση!


Εάν θέλεις να διδάξεις το παιδί να σε ακούει με την πρώτη φορά, πες κάτι μια φορά, πες το μια δεύτερη ορίζοντας και τη συνέπεια τυχόν περαιτέρω ανυπακοής, και μετά ανέλαβε δράση πραγματοποιώντας τη συνέπεια που όρισες.
     Το βιβλίο "Μεγαλώνοντας παιδιά για τη βασιλεία του Θεού" πίστευα, για κάποιο λόγο, ότι δεν είχε πολλά να μου δώσει. Πόσο λάθος έκανα!!! Μέσα από τις σελίδες του, ο συγγραφέας, καθηγητής ποιμαντικής συμβουλευτικής ΚΑΙ πολύτεκνος πατέρας, θα σας βοηθήσει, όχι να κάνετε τα παιδιά σας καλύτερα, αλλά να γίνετε εσείς καλύτεροι γονείς!!!


Υπομονή δε σημαίνει να αντέχεις τις γονικές οδύνες. Υπομονή σημαίνει να ανταποκρίνεσαι ξεκάθαρα και με συνέπεια όσες φορές και αν μαλώσουν τα παιδιά μεταξύ τους.

     Το σκεπτικό πίσω από το βιβλίο, είναι πως τα παιδιά μας είναι εικόνες Θεού. Επομένως, οφείλουμε να τους φερόμαστε με σεβασμό, αλλά χωρίς να τα λατρεύουμε, όπως ακριβώς και τις θρησκευτικές εικόνες. Πώς δείχνουμε στα παιδιά μας σεβασμό; Πώς μπορεί να φτάσουμε να τα λατρεύουμε, χωρίς να το καταλάβουμε; Και ποιός είναι τέλος πάντων, ο σωστός τρόπος να αντιμετωπίζουμε τις διάφορες καταστάσεις, ώστε να πετύχουμε τον μακροπρόθεσμο στόχο μας ως χριστιανοί, που είναι να οδηγήσουμε τα παιδιά στη βασιλεία του Θεού;


Η γονεϊκότητα δεν μπορεί να περιοριστεί σε στρατηγικές και τεχνικές, επειδή εκείνο που κυρίως διδάσκει τα παιδιά μας είναι η συμπεριφορά μας.

     Μέσα στο βιβλίο, ο συγγραφέας αναφέρει κάποια χωρία από το Ευαγγέλιο και από άλλα εκκλησιαστικά βιβλία, αναπτύσσει το πως αυτά μεταφράζονται σε θέματα γονεϊκότητας και τέλος, δίνει πρακτικά παραδείγματα αντιμετώπισης διάφορων καταστάσεων, πολλές από τις οποίες είναι πραγματικές και συνέβησαν μέσα στην πολύτεκνη οικογένεια του! Είναι ένα πραγματικά ευχάριστο βιβλίο, με πολύ ζουμί, που σε εμπνέει, σε γεμίζει ιδέες και τη θέληση να γίνεις καλύτερος!

     Πολύ συχνά, χρειαζόταν να κλείσω το βιβλίο για να επεξεργαστώ τα όσα διάβασα και συχνά να τα συζητήσω με τον άντρα μου, γι' αυτό και ακόμη δεν το έχω τελειώσει! Τι άλλο να σας πω; Σας το προτείνω όχι με χίλια, αλλά με 10.000!!!


Πώς σας φαίνονται τα βιβλία;
Έχετε διαβάσει κάποιο από αυτά;
 

 

8 σχόλια:

  1. Περισσότερο μου άρεσε η τελευταία διαπίστωση που έχεις γράψει και πιστεύω πραγματικά ότι έτσι είναι. τα παιδιά μαθαίνουν από τη συμπεριφορά μας, μιμούνται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου και αυτό είναι και το νόημα όλου του βιβλίου: σε εκπαιδεύει να γίνεις εσύ καλύτερος γονιός για να βοηθήσεις έτσι τα παιδιά σου!

      Διαγραφή
  2. Φαίνονται ωραία βιβλία, ψάχνω καιρό να βρω κάτι να ενδιαφερθεί η κόρη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά είναι από τα πρώτα βιβλία που διαβάζω από τις εκδόσεις Εν Πλω και απ' ότι βλέπω μέχρι στιγμής, όλα τα βιβλία τους είναι αξιόλογα, αν αναζητάς κάτι που να έχει και πνευματική χροιά!

      Διαγραφή
  3. Ειναι στη λιστα με τα επομενα για αγορα!Με συγκινησε πολυ αυτο που εγραψες για το αν και νηπιαγωγός είσαι και Ανθρωπος,μιλησε μες την καρδια μου,νιωθω κι εγω ακριβως ετσι όταν διαβαζω ααντίστοιχα βιβλία.Επισης το blog σου μου φτιάχνει τη διαθεση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που δεν είμαι η μόνη που νιώθει έτσι όταν διαβάζει τέτοια βιβλία! Και χαίρομαι πιο πολύ που σου φτιάχνει τη διάθεση το blog μου! Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για όλη σου την υποστήριξη που μου δείχνεις πάντα!!

      Διαγραφή
  4. Ο,τι δίνεις στους αναγνώστες σου αυτο παιρνεις ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips