Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020

Η λέξη που επέλεξα και οι στόχοι μου για το 2020!




Πέρυσι, όπως σας είπα, επέλεξα τη λέξη "ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ", η οποία με βοήθησε πάρα πολύ στην καθημερινότητα μου, σωματικά, μα κυρίως ψυχικά! Κατάφερα να αδειάσω αρκετά το ΠΑΡΑφουσκωμένο πρόγραμμα μου, να χαμηλώσω τις προσδοκίες μου από τα πάντα και κυρίως από τον εαυτό μου και εν τέλει να αφήσω λίγο κενό χώρο. Λίγο, μα πολύ σημαντικό!

Φέτος, λοιπόν, αφού αφαίρεσα από τη ζωή μου ό,τι δεν είναι σημαντικό για μένα σε αυτή τη φάση, νιώθω πως είναι η κατάλληλη περίοδος να γεμίσω το κενό με συνήθειες πιο ουσιαστικές και θετικές. Επιθυμώ να βελτιώσω τη ζωή μου σε όλα τα επίπεδα και η ποιότητα να πάρει τη θέση της ποσότητας.




Είναι δύσκολο όλο αυτό να το περιγράψω με μια λέξη. Ο άντρας μου, όμως, με βοήθησε ακόμη κι εδώ. Αν και γενικά δεν είναι ιδιαίτερα εκφραστικός, έχει όμως το χάρισμα της αντανάκλασης, μπορεί δηλαδή με μια λέξη ή με μια φράση να εκφράσει μια ολόκληρη κατάσταση, για την οποία εγώ θα χαλάσω παραγράφους για να την περιγράψω. Προφανώς δεν έχει δικό του blog (χαχα) αυτά είναι για εμάς τους ασταμάτητους!

Μου πρότεινε, λοιπόν τη λέξη "ευεξία". Θέλησα να το ψάξω περισσότερο, για να βρω τι ακριβώς εκφράζει η συγκεκριμένη λέξη. Ε, δεν το πιστεύω πόσο μέσα έπεσε ο άντρας μου για ακόμη μία φορά (δε θυμάμαι να πέφτει έξω γενικώς η αλήθεια είναι, ΝΑ γιατί με τρελαίνει, με την καλή έννοια βέβαια, αλλά όχι πάντα με την καλή έννοια).

Στα αρχαία ελληνικά, ευεξία σημαίνει "καλή συνήθεια". Ποιούς τομείς, όμως, αφορά η ευεξία;




Ψυχική ευεξία
Ευγνωμοσύνη, περιορισμός social media, ενσυνειδητότητα (εστιάζω την προσοχή μου στο εδώ και τώρα), "slow" (κινούμαι στην καθημερινότητα μου χωρίς να κάνω συνεχώς αγώνα δρόμου)

Φυσική ευεξία
Άσκηση, σωστή διατροφή, ενυδάτωση, υγιεινή

Νοητική ευεξία
Διάβασμα, συγγραφή, νοητικές προκλήσεις (σταυρόλεξα, παζλ κλπ)

Πνευματική ευεξία
Quiet time, ανάγνωση πνευματικών βιβλίων, προσευχή μαζί με τα παιδιά

Περιβαλλοντική ευεξία
Δημιουργία περιβάλλοντος που καλλιεργεί τη χαρά και προωθεί την ασφάλεια, βιώσιμος τρόπος ζωής (ανακύκλωση, μείωση της χρήσης πλαστικού κλπ.)

Κοινωνική ευεξία
Καλλιέργια θετικών και υποστηρικτικών σχέσεων

Οικονομική ευεξία
Οικονομικά οργανωμένα, ώστε να καλύπτουμε τα έξοδα και να δημιουργούμε τον τρόπο ζωής που επιθυμούμε (πηγή)




Επομένως, για μένα η λέξη ΕΥΕΞΙΑ σημαίνει "ποιότητα ζωής μέσα από καλές συνήθειες". Έτσι, φέτος θα ασχοληθώ με τις συνήθειες εκείνες, οι οποίες θα παρέχουν σε εμένα και την οικογένεια μου μια καλύτερη, για τα δικά μου δεδομένα, ποιότητα ζωής.

Φυσικά, δεν μπορώ να εστιάσω σε ΟΛΑ τα παραπάνω ταυτόχρονα. Με βάση, όμως, την ΕΥΕΞΙΑ, για το 2020 έθεσα τους εξής στόχους:


Προσωπικοί
1. Να κάνω 15' την ημέρα γυμναστική στο σπίτι. Όχι απαραίτητα κάθε μέρα, αλλά τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Η γυμναστική, όχι μόνο αυξάνει τις αντοχές μας, αλλά μας ανεβάζει ψυχολογικά και επίσης μας προστατεύει από την οστεοπόρωση. Τρία πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα για μένα.

2. Να μειώσω την ποσότητα φαγητού που καταναλώνω και να προσέξω ιδιαίτερα τα σνακς και το βραδινό μου φαγητό. Θέλω να χάσω βάρος, αλλά δεν είναι ο βασικός μου στόχος αυτή τη στιγμή. Με ενδιαφέρει κυρίως η σωστή διατροφή, σε ποσότητα και σε ποιότητα.

3. Να διαβάσω 12 βιβλία, ένα βιβλίο το μήνα και μόνο βιβλία που πραγματικά και ολόψυχα επιθυμώ να διαβάσω. Μακάρι να καταφέρω να διαβάσω και ακόμη περισσότερα! Θα δω πως θα πάει και θα επαναπροσαρμόσω!




Οικογενειακοί
4. Να αναθέσω και να μάθω στα παιδιά να κάνουν περισσότερες εργασίες μέσα στο σπίτι, καθώς και να εστιάσω στις ρουτίνες καθαριότητας (τακτοποιούμε τα πράγματα μας μετά το σχολείο, συμμαζεύουμε πριν τον ύπνο κλπ.). Πλέον εγώ εργάζομαι, εκείνα έχουν μεγαλώσει αρκετά ώστε να κατανοούν ότι η μαμά δεν είναι μηχανή ή υπηρέτρια, ότι είμαστε ομάδα, ότι οι δουλειές είναι για όλους και να συνεισφέρουν περισσότερο σε όλα.




Γενικώς, στο γνωστικό κομμάτι τα παιδιά προχωρούν πολύ καλά, η πεταλουδίτσα μου με τα διαβάσματα της στην πρώτη δημοτικού και ο σαμψωνάκος με το νηπιαγωγείο, αλλά και τις καθημερινές εργασίες/δραστηριότητες που του βάζω όσο η μεγάλη διαβάζει. Επομένως, θέλω φέτος να εστιάσω στο να τα κάνω πιο ανεξάρτητα και υπεύθυνα μέσα στο σπίτι.




5. Να διδάξω στα παιδιά κάποιες πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες. Συγκεκριμένα, να τους μάθω κάποιες βασικές δεξιότητες ραψίματος, να τα προχωρήσω όσο καταφέρουμε στο μαγείρεμα, μέσω του προγράμματος Kids Cook Real Food, καθώς και να προχωρήσουμε το πρόγραμμα "Βήματα για τη ζωή", ένα πρόγραμμα διαχείρισης συναισθημάτων και κοινωνικών δεξιοτήτων, το οποίο κάνω σχεδόν κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο. 




Τη χρονιά που είχα μαζί μου την πεταλουδίτσα μου στο νηπιαγωγείο το είχαμε ξεκινήσει, αλλά μετά βγήκα σε άδεια κύησης και δεν το ολοκληρώσαμε. Έτσι το συνεχίζω πλέον στο σπίτι και με τα δυο παιδιά. Μόλις το ολοκληρώσουμε θα το ξεκινήσω από την αρχή για να το δουλέψω και με τον σαμψωνάκο. Ίσως αξιζει να κάνω μια ξεχωριστή ανάρτηση για το πρόγραμμα αυτό.


7. Να επαναφέρω το βραδινό διάβασμα και την προσευχή με τα παιδιά, γιατί καθώς προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις του δημοτικού μείναμε πίσω σε αυτά. Επίσης, να καθιερώσουμε το γαργαλητό πριν τον βραδινό ύπνο!




8. Να πηγαίνω μια φορά την εβδομάδα με τον άντρα μου για καφέ. Απ' ότι φαίνεται, την υπόλοιπη σχολική χρονιά θα εργάζομαι μεσημέρι, οπότε κάποια πρωινά θα μπορώ να ξεκλέβω μισή ωρίτσα για καφέ! Το θέμα είναι να τραβάω και τον συζυγούλη μου μαζί! 




Σε αυτή τη φάση, χρόνος μαζί του αποκλειστικά, μου λείπει περισσότερο από το χρόνο με τον εαυτό μου, εφόσον πλέον σηκώνομαι νωρίτερα από τα παιδιά και έχω χρόνο να κάνω τα δικά μου! Για να δούμε, θα τα καταφέρω;


Σπίτι/DIY
9. Να ξεκαθαρίσω και να οργανώσω εκ νέου τα πολλά έγγραφα μου (Νηπ/γείο, προσωπικά κλπ.), τα βιβλία μου καθώς και το χώρο που χρησιμοποιούμε ως αποθήκη, ώστε να έχω ευκολότερη, πιο ευχάριστη και πιο πρακτική πρόσβαση σε όλα όσα χρειάζομαι. Αυτό θα το κάνω, όπως και πέρυσι, με 15' την ημέρα ξεκαθάρισμα και οργάνωση, όπως μας προτείνει η FlyLady.

10. Να ράβω 2 ημέρες την εβδομάδα. Πέρυσι ασχολήθηκα ελάχιστα με το ράψιμο και για να πω την αλήθεια μου λείπει. Φέτος έχω σχεδιάσει να ράβω κάθε Τρίτη και Πέμπτη πρωί και θα προσπαθήσω να το κρατήσω!




Blogging
11. Να ανεβάζω 2 αναρτήσεις την εβδομάδα. Είναι η επιθυμία που η πλειοψηφία από εσάς μου εξέφρασε μέσα από την έρευνα αναγνωστών, αλλά κι εγώ πιστεύω ότι είναι η συχνότητα που μου ταιριάζει καλύτερα σε αυτή τη φάση!




12. Να ηχογραφήσω 6 podcasts. Τώρα που θα έχω τα πρωινά δικά μου, θα κάνω τα κουμάντα μου!!!



Θέλω να κάνω αρκετά πράγματα στο blog, αλλά δεν είναι η κατάλληλη περίοδος η τωρινή. Έχω δώσει προτεραιότητα στην οικογένεια μου και στον εαυτό μου, στο χρόνο που μου απομένει από τη δουλειά, τα διαβάσματα και τα στοιχειώδη του σπιτιού.

12 στόχοι για το 2020, και τι στόχοι! Μακάρι να τους καταφέρω! Θα χρειαστώ αρκετή αυτοπειθαρχία για να φέρω στη ζωή μας μεγαλύτερη ΕΥΕΞΙΑ!




 Εσείς τι στόχους βάλατε για το 2020;

2 σχόλια:

  1. Μοιάζουν πολύ κάποιοι στόχοι μας, Τριανταφυλλένια μου, όπως ο αριθμός βιβλίων. Έχω κλασικά βιβλία σπίτι που θέλω να διαβάσω. Επίσης, η εκπαίδευση της μικρής μου είναι στους στοχους μου. Η λέξη μου για φέτος είναι μινιμαλ. Πειν λίγους μήνες ξεκίνησα να μειώνω υλικά πράγματα που έχω και φέτος θέλω να επεκταθώ σε ολους τους τομείς, όχι μόνο στα υλικά αγαθά. Έκανα και μια αλλαγή με το που μπήκε ο χρόνος. Μεταφέρθηκα στο blog https://drastiria.design.blog αν θέλεις να ρίξεις μια ματιά. Θα χαρώ να τα λέμε κι από εκεί. Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. drastiria σου εύχομαι να πετύχεις τους στόχους μου! Διάβασα το ποστ σου περί μινιμαλισμού και μου άρεσε πολύ!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips