Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020

Τι έχω μέσα στο control journal μου & πώς με βοηθάει να μένω οργανωμένη




Πολλές φορές με ρωτάτε σχετικά με το ντοσιέ μου με το οποίο οργανώνομαι. Μέχρι πριν λίγους μήνες, χρησιμοποιούσα ατζέντα ΚΑΙ το ντοσιέ, την πρώτη για να γράφω τις καθημερινές δουλειές μου και το δεύτερο για όλα τα υπόλοιπα. Είδα, όμως, ότι δεν μου ήταν καθόλου πρακτικό να έχω 2 ή περισσότερα σημεία αναφοράς. Έτσι, πειραματίστηκα και κατέληξα στο σύστημα αυτό, ένα control journal, όπως θα το ονόμαζε η FlyLady, ένα και μοναδικό σημείο αναφοράς, όπου μέσα έχω όλα όσα χρειάζομαι για να μένω οργανωμένη καθημερινά, εβδομαδιαία και μηναία!


Το ντοσιέ μου το έχω χωρισμένο σε 3 μέρη, με βάση τη συχνότητα χρήσης των εγγράφων που έχω μέσα. Τον διαχωρισμό τον κάνω με χρωματιστά διαχωριστικά χαρτόνια Α4 για ντοσιέ (σαν αυτά).


Μέρος 1ο:
Εδώ βρίσκονται όσα χαρτιά χρησιμοποιώ συχνότερα, σε καθημερινή δηλαδή βάση.

Μπροστά μπροστά έχω όλο τον τρέχοντα μήνα, ένα χαρτί που κόβω από την ατζέντα που χρησιμοποιούσα ως τώρα. Εκεί σημειώνω ραντεβού, γιορτές και άλλες υποχρεώσεις από το μεγάλο μηνιαίο οικογενειακό ημερολόγιο, που έχω κρεμασμένο πάνω από τον υπολογιστή. Επίσης, με post-it σημειώνω διάφορα to-dos που θέλω να τα κάνω μέσα στο μήνα αλλά δεν έχω κανονίσει ακόμα πότε.


Το προφιτερόλ ας πούμε, είναι παραγγελία και πρέπει να γίνει ASAP!


Έπειτα, πάλι από την ατζέντα μου, κάθε Κυριακή κόβω, τρυπάω και τοποθετώ τις ημέρες της ερχόμενης εβδομάδας κι εκεί γράφω το πρόγραμμα καθαριότητας της FlyLady (αν εγγραφείτε στο newsletter, σας το στέλνω κάθε Κυριακή προσαρμοσμένο), ραντεβού, εξωσχολικές δραστηριότητες και κάθε βράδυ τις δουλειές της επόμενης ημέρας.




Παρακάτω, έχω 3 χαρτιά που ανανεώνω εβδομαδιαία: Την πρωινή και βραδινή μου ρουτίνα και το μενού της εβδομάδας. Το μενού το συντάσσω πλέον από Πέμπτη έως την επόμενη Τετάρτη, ώστε να ψωνίζω από το Σ/Μ την Πέμπτη. Αναζητήστε τα εκτυπώσιμα στην ψηφιακή βιβλιοθήκη για συνδρομητές.







Στα σνακ φτιάχνω απλώς μια λίστα με οτιδήποτε μπορεί
να φαγωθεί σαν σνακ!


Παλιότερα, είχα όλα τα καθαρά εκτυπώσιμα σε μια θήκη διάφανη με κουμπί ΚΑΙ τρύπες, τις οποίες προμηθεύομαι από το Πλαίσιο (τις θήκες, όχι τις τρύπες). Αλλά επειδή αντικαθιστώ τα εκτυπώσιμα μόνο μια φορά την εβδομάδα, την έβγαλα και την τοποθέτησα στη βιβλιοθήκη μας. Ένα πράγμα λιγότερο μέσα στο ντοσιέ! Φαίνεται λίγο στην παρακάτω φωτογραφία. Την πίσω του πλευρά τη χρησιμοποιούσα για να κολλάω εκεί τα Post-it.




Τώρα, τα Post it τα κολλάω σε ένα χαρτόνι που έχω τοποθετήσει με σελοτέιπ στη μέσα μεριά του εξωφύλλου, γιατί στο πλαστικό δεν κολλάνε καλά και όλο μου έπεφταν! Με post-it κολλάω πολλά και διάφορα, από ατάκες των παιδιών, ιδέες για βελτίωση των εκτυπώσιμων μου, διάφορες δουλειές που δεν έχω προγραμματίσει και διάφορα που μου έρχονται στο μυαλό και θέλω να σας γράψω στο newsletter.




Το καλό με το ντοσιέ, είναι ότι μπορείς να προσθέσεις κι να αφαιρέσεις ό,τι θες, σε όποιο και από όποιο σημείο θες! Τρομερή ευελιξία! Πάντα μέσα στο συρτάρι του γραφείου μου, έχω ένα πακέτο φύλλα ντοσιέ και σε αυτά γράφω τη λίστα για το Σ/Μ, κρατάω σημειώσεις για μελλοντικές αναρτήσεις και ό,τι άλλο θέλω! Το να κάνω έναν σκελετό της ανάρτησης, μου εξοικονομεί τρομερό χρόνο και επίσης το κάνει ευκολότερο στα μάτια μου, γιατί πολλές φορές δυσκολεύομαι να γράψω μια ανάρτηση, γιατί δεν ξέρω από που να ξεκινήσω!


Οι σημειώσεις μου για αυτή την ανάρτηση!



Μέρος 2ο:
Εδώ έχω χαρτιά που χρησιμοποιώ όχι κάθε μέρα, αλλά αρκετές φορές την εβδομάδα. Λίστες όπως για το σούπερ μάρκετ, για διάφορες άλλες αγορές, την bucket list της εκάστοτε εποχής, καθώς και άλλους στόχους & ερωτήσεις από βιβλία αυτοβελτίωσης, posts και podcasts.





Ερωτήσεις από το βιβλίο "High Performance Habits".




Μέρος 3ο:
Εδώ έχω συγκεντρωμένα όλα τα χαρτιά που χρησιμοποιώ μεν εβδομαδιαία, αλλά τα κοιτάζω λιγότερες φορές από τα υπόλοιπα. Εδώ έχω τους ετήσιους στόχους μου, τις 50+50 θετικές φράσεις για να λέμε στα παιδιά της Άσπας, τη λίστα λεπτομερούς καθαριότητας για κάθε δωμάτιο (και αυτό βρίσκεται στην ψηφιακή βιβλιοθήκη), τον διαχωρισμό των ημερών σε διάφορες εργασίες της FlyLady (θα σας γράψω περισσότερα σε άλλη ανάρτηση), καθώς και κάποιο εποχικό εκτυπώσιμο οργάνωσης, όπως το "Ήρεμο Πάσχα" ή το "Ένα Επικό Party" (θα τα βρείτε και αυτά στην ψηφιακή βιβλιοθήκη).












Βασικά εργαλεία για το ντοσιέ μου είναι ο διακορευτής, ο οποίος κάνει οποιοδήποτε χαρτί να περνά από τους κρίκους και τα χαρτάκια post-it διαφόρων χρωμάτων και μεγεθών, για να σημειώνω οτιδήποτε και να τα κολλάω στα αριστερά όπου σας έδειξα!


Οι άσπρες καρτούλες είναι άλλο κεφάλαιο, θα σας γράψω αναλυτικά
σε άλλη ανάρτηση!


Επειδή το γραφείο μου είναι μικρό κι εκεί πάνω κάνω όλα μου τα διαβάσματα/γραψίματα/σημειώσεις/ραψίματα/φωτογραφήσεις/κολλήματα και πολλά άλλα, στην πίσω άκρη του γραφείου έχω μια πλαστική θήκη περιοδικών και εκεί μέσα τοποθετώ το ντοσιέ μου όταν δεν το χρησιμοποιώ. Μου αρέσει που είναι διαφανής η θήκη αυτή και δεν πιάνει καθόλου χώρο στο μάτι. Συνήθως, όμως, επειδή πολλές φορές μέσα στη μέρα σημειώνω τις ρουτίνες μου και τσεκάρω τις δουλειές της ημέρας, θα το βρει κανείς ανοιχτό πάνω στο γραφείο!


Μαζεμένος χώρος εργασίας, #1 για την παραγωγικότητα!


Αυτά είχα να σας πω! Σε μελλοντική ανάρτηση θα σας μιλήσω για το πως οργανώνω γενικότερα το γραφείο μου!

Ως τότε, καλή οργάνωση!!!


8 σχόλια:

  1. Πως μπορώ να εκτυπώσω τα ωραία αυτά οργανωτικά φακελάκια?? είμαι μέλος αλλά δεν μπορώ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέσποινα, αν ακόμη αντιμετωπίζεις πρόβλημα, στείλε μου e-mail στο koritsimalama.blog@gmail.com για να σε βοηθήσω!

      Διαγραφή
  2. έχεις διαβάσει τον Cal Newport?
    έχει ένα ωραίο σύστημα οργάνωσης...βέβαια είναι για κάποιον που σπουδάζει αλλά εμένα με βοήθησε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι δεν έχω διαβάσει, αλλά τον έψαξα μόλις και βλέπω είναι ο συγγραφέας του βιβλίου Deep Work, ένα που έχω στα to-read μου! Ποιό βιβλίο του έχεις διαβάσει και σε βοήθησε;

      Διαγραφή
  3. "How to become a straight A student" είναι το βιβλίο που έχω διαβάσει και είμαι στο τελευταίο κεφάλαιο μήνες τώρα.... 🤫
    Το deep work περιμένει υπομονετικά τη σειρά του στη βιβλιοθήκη μου...χιχι! μου άρεσε το συστη
    α σου αλλά νιώθω ότι είναι πολλά.δν μπορώ να κάνω τόσα πολλά.σε θαυμάζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το deep work το έχω στα to-read μου! Το άλλο δεν το ξέρω, αλλά θα το ψάξω τώρα που μου το είπες! Αν διάβασες τον τρόπο που τα δουλεύω, δεν τα χρησιμοποιώ όλα καθημερινά! Τα πιο πολλά είναι σημεία αναφοράς! Καθημερινά χρησιμοποιώ τα χαρτιά με τις ρουτίνες και την to-do list!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips