Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019

Η μαμά διαβάζει: Να ευτυχήσω για να πετύχω ή να πετύχω για να ευτυχήσω;




     Διαβάζοντας το βιβλίο, συνειδητοποίησα γιατί τα βιβλία αυτοβελτίωσης δεν αρέσουν σε πολλούς ανθρώπους. Τα βιβλία αυτά αποτελούν ένα εργαλείο και όπως όλα τα εργαλεία, δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά για σένα. Πρέπει να βάλεις κι εσύ το χέρι σου! Τα εργαλεία σε βοηθούν να φτάσεις, αλλά για να φτάσεις πρέπει πρώτα να ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ!!!


     Πολλοί περιμένουν ότι μόλις διαβάσουν ένα βιβλίο αυτοβελτίωσης, αμέσως θα... βελτιωθούν! Κι αν αυτό δε γίνει, τότε... το βιβλίο δεν ήταν καλό! Δε λέω, τέτοια ποιοτικά βιβλία βελτιώνουν σίγουρα ένα μέρος του τρόπου που σκέφτεσαι (άλλωστε τα βιβλία διευρύνουν τους ορίζοντες) αλλά για να πας ένα βήμα παραπέρα, θέλει δουλίτσα!


      Το βιβλίο του Νικόλα Σμυρνάκη "Να ευτυχήσω για να πετύχω ή να πετύχω για να ευτυχήσω;" των εκδόσεων Διόπτρα δεν τράβηξε την προσοχή μου από τον τίτλο. Το αντίθετο μάλιστα, αφού και ευτυχισμένη νιώθω και πολλά από όσα ονειρευόμουν νεότερη έχω επιτύχει στη ζωή μου και συνεχώς επιτυγχάνω στόχους που βάζω. Το βιβλίο με τράβηξε (τι με τράβηξε, με έσυρε από τη μύτη) από τα αποσπάσματα που ανέβαζαν στα Instagram Stories οι εκδόσεις Διόπτρα! Πω πω!!! Έμπνευση σκέτη! Δε χόρταινα να τα διαβάζω πάλι και πάλι!


Αφού δεν έχει υπάρξει πράξη που να μην έχει προϋπάρξει ως σκέψη και η σκέψη είναι συνώνυμη με τη φαντασία μας, κάθε πράξη, για να υπάρξει, πρέπει με κάποιον τρόπο, συνειδητά ή ασυνείδητα να τη φανταστούμε. Αν επομένως ελέγξουμε τη φαντασία μας, μπορούμε να ελέγξουμε και τις σκέψεις μας, άρα και τη ζωή μας.
     Έπειτα, διάβασα για το συγγραφέα, ο οποίος είναι success coach. Ούτε αυτό με εντυπωσίασε, διότι τα 1-2 τελευταία χρόνια στη Ελλάδα ήρθε η νοοτροπία του life coaching (αν γνωρίζετε αγγλικά, μπορείτε να διαβάσετε εδώ τη διαφορά μεταξύ του life και του success coach). Μάλιστα, πολλοί life coachers με κάνουν Follow στο Instagram και αφού δουν ότι δεν τους κάνω follow back, με κάνουν ξε-follow. Για "προπονητές ζωής" δε μου φαίνονται και πολύ τίμιοι! Ο φίλος μου ο Νικόλας όμως (ναι έτσι τον αποκαλώ στον άντρα μου, στην κουνιάδα μου λέω "ο φίλος μας" χαχα) είναι διαφορετική περίπτωση!


     Long story short, ζήτησα το βιβλίο από τις εκδόσεις για να το διαβάσω και να το παρουσιάσω (σας ευχαριστώ πολύ εκδόσεις Διόπτρα!). Επειδή είχα πιαστεί με το άλλο βιβλίο που σας παρουσίασα πρόσφατα, το έδωσα στην κουνιάδα μου να το διαβάσει πρώτα, μέχρι να τελειώσω εγώ το δικό μου. Εκείνη μου μιλούσε με τα καλύτερα λόγια γι' αυτό!!! Πόσο ωραία τα λέει, αλλά και πόσο καλές τεχνικές διδάσκει!! Έτσι, ξεκίνησα να το διαβάζω πολύ θετικά προδιατεθειμένη.


Η ζωή είναι ένας αγώνας και η πιθανότητα αποτυχίας είναι πάντα παρούσα, αλλά εκείνοι οι οποίοι ζουν με το φόβο της αποτυχίας, της ταλαιπωρίας ή της αμηχανίας δε θα εκμεταλλευτούν ποτέ πλήρως τις δυνατότητες του. Χωρίς να φτάσεις στα όρια σου,... χωρίς να είσαι πολύ τολμηρός, δε θα μάθεις ποτέ τι είναι πραγματικά δυνατό στη ζωή σου.


     Προσωπικά μου αρέσει να δουλεύω πάνω στα βιβλία αυτοβελτίωσης, κυρίως γιατί έχει πλάκα να δοκιμάζω νέα πράγματα και γιατί δεν έχω τίποτα να χάσω! Έτσι και σ' αυτό, μόνο που αυτό μου ζήτησε να κάνω πράγματα που δεν είχα ξανακάνει ποτέ! 

     Με ζήλο έκατσα και δούλεψα πάνω στο πώς να κάνω το φόβο μου φίλο (ναι, πλέον κάθομαι και του μιλάω και μαθαίνω και στην πεταλουδίτσα μου να κάνει το ίδιο), πώς να δω ξεκάθαρα το σκοπό της ζωής μου (αλήθεια, γνωρίζετε ακριβώς ποιός είναι;), τα συναισθήματα που αποζητώ στη ζωή μου (ναι, ό,τι και αν κάνουμε, πάντα τα ίδια συναισθήματα αναζητάμε), καθώς και τα 2 πράγματα στα οποία είμαι εξαιρετική (όλοι σε κάτι είμαστε). 


Σκοπός του σκοπού της ζωής είναι να τον εκπληρώνεις κάθε μέρα.
     Ακόμη, έδωσα όνομα στον ιδανικό μου εαυτό και σχημάτισα ακριβώς την εικόνα του! Έτσι, συχνά ρωτάω τον εαυτό μου: "Τι θα έκανε στην τάδε περίπτωση η Ανδρεία (έτσι τον ονόμασα, από το ποίημα των Παροιμιών "Η ανδρεία γυναίκα"); Πώς θα συμπεριφερόταν; Τι θα σκεφτόταν;" και με βοηθά να προσπαθώ και να πράττω ανάλογα. Ουσιαστικά, δημιούργησα με το μυαλό μου την εικόνα του Ιδεώδους του Εγώ (διαβάστε εδώ περισσότερα, έχει πολύ ενδιαφέρον), φέρνοντας την από το υποσυνείδητο στο συνειδητό μέρος του μυαλού, με απλά λόγια εικονοποίησα όλες τις αρετές, τις αξίες και τα όνειρα μου σε ένα φανταστικό άτομο, το οποίο θα ήθελα να γίνω! Ο Φρόιντ θα ήταν πολύ περήφανος για μένα (μπα!!! Θα έλεγε ότι δημιούργησα κάποιον αμυντικό μηχανισμό ή κάτι τέτοιο, αυτός όλο ελαττώματα βρίσκει!)


Και τώρα σκέψου γιατί τόσοι άνθρωποι δεν είναι εκεί που θέλουν. Με τι εικόνες, τι σκέψεις, τι λέξεις ποτίζουν το μυαλό τους;... Με τι σκέψεις πάνε να κοιμηθούν; Με τι λέξεις ξυπνούν;
     Γενικά, ξέρουμε τι συμπεριφορές ΔΕΝ θέλουμε να έχουμε, αλλά αυτό δεν αρκεί για να γίνουμε ο καλύτερος εαυτός μας. Χρειάζεται να ξέρουμε τις συμπεριφορές που ΘΕΛΟΥΜΕ να έχουμε, που θέλουμε ιδανικά να φτάσουμε, γιατί το "ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΩ ΑΥΤΟ" δε γίνεται εικόνα, ενώ το "ΘΑ ΓΙΝΩ ΤΟ ΑΛΛΟ" γίνεται!! Γι αυτό, όπως πολύ σωστά γράφει ο συγγραφέας, στα παιδιά πρέπει να λέμε τι περιμένουμε από αυτά και όχι τι ΔΕΝ θέλουμε να κάνουν (σας θυμίζει κάτι από θετική διαπαιδαγώγηση; Όλα συνδέονται σε αυτή τη ζωή!)


     Θέλω, επίσης, να σταθώ κυρίως στο θέμα του φόβου, γιατί όσοι με διαβάζετε καιρό γνωρίζετε ότι πέρυσι πέρασα πολύ δύσκολα με την τρίτη εγκυμοσύνη μου, μετά από την παλίνδρομη κύηση που είχα και περιμένοντας τη δεύτερη καισαρική μου. Πέρασα περίπου 8 μήνες μέσα στο φόβο, το κλάμα, τους εφιάλτες, προετοιμασμένη για το χειρότερο, για τη ρήξη μήτρας, την ακατάσχετη αιμορραγία και γενικώς την καισαρική που στο μυαλό μου θα με έστελνε στον άλλο κόσμο! 



Στη ζωή δεν παίρνουμε αυτό που θέλουμε. Παίρνουμε αυτό που μέσα από τις πράξεις μας αποδεικνύουμε ότι θέλουμε πολύ.
     Τι κρίμα να μην είχα διαβάσει τότε το βιβλίο αυτό! Ο συγγραφέας με έβαλε να σκεφτώ τι θα χάσω αν φοβάμαι, τι θα κερδίσω αν δε φοβάμαι, μου ζήτησε να δώσω ένα μικρό και αστείο όνομα στο φόβο μου (τον ονόμασα "μαμούνι" χαχα!) και να τον ευχαριστήσω που υπάρχει και που μου υπενθυμίζει πράγματα, όπως το πόσο αγαπώ τη ζωή μου, αφού δε θέλω με τίποτα να τη χάσω, το πόσο νοιάζομαι για τα παιδιά μου, αφού σκέφτομαι τι θα απογίνουν αν πάθω κάτι κλπ.


     Σε γενικές γραμμές, το βιβλίο αυτό είναι πολύ χρήσιμο και πολύ ενδιαφέρον, αρκεί να δουλέψεις πάνω στις τεχνικές που σου προτείνει, πολλές από τις οποίες χρησιμοποιούνται στη συμπεριφοριστική ψυχοθεραπεία, όταν για παράδειγμα ο ψυχολόγος προσπαθεί να βοηθήσει κάποιον να ξεπεράσει μια φοβία, αφού η θεωρία του συμπεριφορισμού είναι πως οι σκέψεις επηρεάζουν τις πράξεις και αλλάζοντας τρόπο σκέψης, αλλάζεις και τις πράξεις σου, άρα τις συνήθειες σου και εν τέλει τη ζωή σου. Επομένως ο συγγραφέας δεν αεροβατεί, αλλά στηρίζεται σε συγκεκριμένο επιστημονικό σκεπτικό.


Ξεκίνα λοιπόν να δέχεσαι όσα σου προσφέρουν και αν χρειάζεσαι κάτι, διεκδίκησε το, ζήτησε το με αγάπη και σεβασμό. Με καλό εγωισμό. Δηλαδή με διάθεση όχι να πάρει για να αδειάσει ο άλλος, αλλά να ανταποδώσεις την προσφορά. Να ανταποδώσεις με την ευγνωμοσύνη σου ή με άλλα μέσα - με κάποιον τρόπο να ανταποδώσεις. Επέστρεψε τη χάρη, το κέρασμα, τη βοήθεια, το δώρο. Μη σκέφτεσαι το "Δώσε περισσότερα από όσα λαμβάνεις και θα λάβεις περισσότερα από όσα έδωσες" μόνο όταν λαμβάνεις, αλλά και όταν δίνεις.
     Συμπέρασμα: Το βιβλίο "Να ευτυχήσω για να πετύχω ή να πετύχω για να ευτυχήσω" είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο αυτοβελτίωσης και με έβαλε στο τρυπάκι να διαβάσω και το παλιότερο του Νικόλα Σμυρνάκη, "Η επιτυχία βρισκόταν στο κομοδίνο μου"! Αν θέλετε μάλιστα, μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα του, όπου ανεβάζει το πρόγραμμα δωρεάν σεμιναρίων που κάνει σε όλη την Ελλάδα και να τον ακολουθήσετε στο Instagram, όπου ανεβάζει διάφορα ωραία αποφθέγματα από τα βιβλία του!


Καλό διάβασμα και
καλή επιτυχία στην εξάσκηση!!

8 σχόλια:

  1. Τέλειο! Η παρουσίαση σου δίνει μια ολοκληρωμένη εικόνα, ακρως δελεαστική. Το βιβλίο αυτό θα το προμηθευτώ κι εγώ. Σε ευχαριστούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα χάσεις από την ανάγνωση αυτού του βιβλίου! Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!!

      Διαγραφή
  2. Το ωραία περιγραφή ...ομολογώ πως εντυπωσιάστηκα από τα αποσπάσματα .για να δούμε τι θα κάνω ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τα αποσπάσματα δεν είναι τίποτα μπροστά σε τόσες σελίδες έμπνευσης!!! Κι εγώ ακόμη κάνω εξάσκηση!!!

      Διαγραφή
  3. Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον φαίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοβελτίωσης που έχω διαβάσει!

      Διαγραφή
  4. να σου πω ούτε και μένα με τράβηξε το βιβλίο όταν το είδα γιατί λέω "άλλο ένα βιβλίο αυτοβελτίωσης κλπ κλπ" αλλα το παρουσίασες τόσο καλά που με έβαλες στο τριπάκι να το πάρω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Πράγματι ο τίτλος ξεγελά!!!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips