Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022

Η χειμωνιάτικη bucket list μου για το 2022 (+ πως τα πήγα με τη φθινοπωρινή)



Βασικά, είναι λίγο καθυστερημένη αυτή η ανάρτηση, αφού ήδη ο Δεκέμβρης και ο Γενάρης πέρασαν! Αλλά και πάλι τη γράφω, για να σας ενημερώσω για το πώς τα πήγα με τους φθινοπωρινούς στόχους και να μπορώ το Μάρτη να σας πω πώς τα πήγα με τους χειμωνιάτικους!

Η αλήθεια είναι πως πέρασε καιρός μέχρι να βάλω στόχους για το χειμώνα, μέχρι και το Δεκέμβρη δούλευα για τους στόχους του φθινοπώρου και επειδή δεν είχα καταφέρει πολλά, είχα πράγματα για να δουλέψω. Ο Δεκέμβρης ήταν για μένα ΤΟΣΟ πυρετώδης, που δεν κατάφερα να κάτσω λίγο ήσυχα, να αξιολογήσω την πορεία μου και να θέσω νέους στόχους, μέχρι που σταμάτησαν τα σχολεία και πήγαμε για λίγες ημέρες στο χωριό. Το μυαλό και η μέρα ήταν ΦΟΥΛ, το "φουλ" δεν μπορώ να το τονίσω αρκετά. (Ή μήπως μπορώ;;) 

Ήταν ΦΟΥΛ!

Καλύτερα τώρα!! 😄

Συνειδητοποίησα, λοιπόν, ότι από το Σεπτέμβρη, τα πράγματα άλλαξαν ΠΟΛΥ για εμένα, όσον αφορά τις απαιτήσεις του χρόνου μου και της ενέργειας μου.

Εργάζομαι πλέον σε πρωινό τμήμα, που σημαίνει μεγαλύτερη προετοιμασία στο σπίτι και δουλειά μέσα στην τάξη, σε σχέση με το ολοήμερο.

Είμαι η μόνη εκπαιδευτικός του νηπιαγωγείου, άρα και υπεύθυνη για όλα τα εισερχόμενα και εξερχόμενα έγγραφα, την ενημέρωση των γονέων για τα πάντα, τη συντήρηση και αναβάθμιση του σχολείου, την ενασχόληση με τα προβλήματα του, την έρευνα και αγορά υλικού, εξοπλισμού κλπ. καθώς και το budgeting. Συν όλα τα νέα πράγματα που μπήκαν φέτος στα σχολεία (επειδή φέτος ήταν μια καλή χρονιά για να μπουν πολλά νέα πράγματα) και δεν εννοώ όλα τα διαδικαστικά λόγω covid και όλους τους νόμους που αλλάζουν εξαιτίας του κάθε τρεις μέρες. Εννοώ αξιολογήσεις, σχέδια δράσης, εργαστήρια δεξιοτήτων, αγγλικά, απογραφές εξοπλισμών σε περίεργες πλατφόρμες κλπ. κλπ.



Επομένως, εκτός από περισσότερες έννοιες, έχω μεγαλύτερη κούραση όταν φτάνω σπίτι, σωματική και ψυχική, αλλά και λιγότερο υπολοιπόμενο χρόνο, στον οποίο πρέπει να χωρέσω περισσότερα πράγματα!

Ποιά είναι αυτά;

Φέτος πηγαίνει και ο σαμψωνάκος μου στο δημοτικό, οπότε έχω δυο παιδιά που χρειάζονται συντονισμό και υποστήριξη στο διάβασμα τους και στο γενικότερο καθημερινό τους πρόγραμμα, συν έναν πολύ σκανταλιάρη (αλλά και πολύ χαδιάρη) τρίχρονο που θέλει ενασχόληση και διευθέτηση την ώρα που τα παιδιά διαβάζουν, αλλά και γενικά να ασχολούμαι και μαζί του, είναι άδικο να παραμελείται επειδή είναι μικρότερος!


Αυτοσχέδιο γκολφ, ιδέα από το βιβλίο Κόλλα Πέντε.


Τα παιδιά έχουν φέτος αρκετές εξωσχολικές δραστηριότητες, οι οποίες θέλουν προετοιμασία, κάποιες διάβασμα, μετακίνηση από και προς, αλλά και συντονισμό του προγράμματος ώστε μέχρι να φύγουν, να έχουν ολοκληρώσει ένα μέρος από τα μαθήματα τους. Και όλα αυτά δεν είναι τόσο δύσκολα, όσο η γκρίνια που τα πιάνει κάποιες φορές και δε συνεργάζονται! Θεέ μου, δίνε μας δύναμη!!!

Φυσικά, χρειάζονται περισσότερη συζήτηση, για να μου πουν τα νέα τους από το σχολείο και τις δραστηριότητες τους, αλλά και να συζητήσουμε για διάφορα ζητήματα που προκύπτουν, κοινωνικά, πνευματικά, συναισθηματικά!

Επίσης, χρειάζονται να τους ετοιμάζω περισσότερα σνακ, για να τρώνε ανάμεσα στις δραστηριότητες τους και στα διαλείμματα από το διάβασμα! Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι μπορεί να φάει ένα παιδί, μόνο και μόνο για να καθυστερήσει το διάβασμα! Επομένως, περισσότερος χρόνος για να ετοιμάσω σνακς και να πλύνω ταπεράκια και πιατάκια! Άρα περισσότερη δουλειά στο νεροχύτη!




Λόγω κορονοϊού, πλένουμε κάθε ρούχο που φοράμε έξω, έστω και μια φορά. Ίσως είναι υπερβολικό, αλλά έτσι νιώθω πιο ήσυχη. Άρα, ό,τι φορούν στο σχολείο, δεν το φορούν και στις δραστηριότητες! Επομένως, περισσότερα πλυντήρια, μιας και τα παιδιά μεγαλώνουν και τα ρούχα μεγαλώνουν και πιάνουν περισσότερο χρόνο και τα πλυντήρια αναγκαστικά αυξάνονται!

Με περισσότερα πλυντήρια, έχουμε περισσότερα ρούχα για άπλωμα, στεγνωτήριο, μάζεμα, δίπλωμα, τακτοποίηση και σιδέρωμα! Όλα αυτά απαιτούν μεγάλες ποσότητες χρόνου κάθε μέρα, παρόλο που δεν τους φαίνεται!


Ετοιμάζω και το δικό μου κολατσιό για τη δουλειά από το βράδυ.

Η απογευματινή και βραδινή μου ρουτίνα μου παίρνουν πλέον περισσότερες ώρες για να γίνουν, βασικά απλώνονται μέσα σε όλη τη μέρα, αλλά πλέον έχει γίνει απολύτως απαραίτητο να τις ολοκληρώνω, γιατί αν δεν κάνω κάτι από τη λίστα καθημερινά, π.χ. πλυντήριο, τις επόμενες ημέρες χάνω τη μπάλα!



Παστίτσιο φτιάχνω μόνο στις διακοπές των σχολείων!

Τους μήνες αυτούς αφιέρωσα, δυστυχώς, πολύ λιγότερο χρόνο για ανασκόπηση εβδομάδας και στόχων και για προγραμματισμό και αυτό είναι το χειρότερο, γιατί τι νόημα έχει να προχωράς γρήγορα και σταθερά, όταν δεν ξέρεις αν η πορεία σου είναι προς την κατεύθυνση που θέλεις; Κάποιες εβδομάδες δεν έκανα sunday basket και κάποιες δεν κατάφερα να κάνω προγραμματισμό της ερχόμενης εβδομάδας. Αυτό είναι κάτι που θέλω να το αλλάξω.


Λόγω όλων των παραπάνω, κατέληξα στο λογικό συμπέρασμα πως σε αυτή τη φάση της ζωής μου, δεν έχω πολύ επιπλέον χρόνο να ασχοληθώ με πολλά περισσότερα πράγματα από αυτά που μου αρέσουν, και μου αρέσουν πολλά: blog, διάβασμα, ζωγραφική, οργάνωση και decluttering, πλέξιμο, ράψιμο, χορός, μαγειρική και ζαχαροπλαστική, ταινίες (δε λέω εκδρομές και τέτοια, αυτά έχουν συρρικνωθεί λόγω covid). Θα πρέπει να διαλέξω πολύ λίγα από αυτά που μου αρέσουν και σε μικρότερη ποσότητα, αλλά όχι και να εγκαταλείψω όλα όσα μου αρέσουν, γιατί τότε τι χαρά θα έχουν οι μέρες μου, πώς θα φορτίζω τις μπαταρίες μου και πώς θα συνεχίσω να προσφέρω στους άλλους, αν εγώ νιώθω στραγγισμένη;;


Γιέι, φορτισμένη σαν την κοπελίτσα που ζωγράφισε η πεταλουδίτσα μου!

Αποφάσισα, λοιπόν, από όλα όσα μου αρέσουν, να κρατήσω προς το παρόν το διάβασμα, το blog και όση μαγειρική, ζαχαροπλαστική και ράψιμο χρειάζεται, το ελάχιστο δηλαδή! Την άνοιξη θα αποφασίσω ξανά!


Πώς τα πήγα λοιπόν με τη φθινοπωρινή μου λίστα;


1. Να ολοκληρώσω το βιβλίο Η δύναμη του πότε.
Ναι, το ολοκλήρωσα!! Σας έγραψα εδώ δύο λόγια γι' αυτό! Είναι πολύ χρήσιμο ανάγνωσμα!


2. Να ολοκληρώσω το βιβλίο Ο θαμπωμένος καθρέφτης του εαυτού μας.
Ναι, το ολοκλήρωσα! Όχι τόσο καλό όσο φαινόταν αρχικά, αλλά έμαθα δυο πράγματα. Και γι' αυτό σας έγραψα εδώ λίγα λόγια!


3. Να διαβάσω το βιβλίο Άλλαξε τον τρόπο που σκέφτεσαι. 
Δεν το ολοκλήρωσα ακόμη, είμαι στο 1/3!


4. Να χάσω άλλα δύο κιλά. 
Τα κατάφερα αλλά δεν τα κατάφερα! Όση πρόοδο έκανα, την κατέστρεψα τις γιορτές!!!


Ένας από τους λόγους που την κατέστρεψα.



5. Να ολοκληρώσουμε το μέσο επίπεδο στα μαθήματα μαγειρικής για παιδιά "Kids cook real food".
Δεν το έπιασα καν, παιδιά. Είναι λίγο αυστηρά δομημένο το καθημερινό μας πρόγραμμα, το Σ/Κ θέλω να χαλαρώνουμε όλοι λίγο και τις γιορτές ήμασταν όλο χωριό, γλυκά, πάρτι, δώρα, φαγητά, παιχνίδι!



Αλλά τα παιδιά έμαθαν να σπάνε αυγά τέλεια !



6. Να κάνω μαθήματα ακουαρέλας 1 φορά την εβδομάδα. 
Όχι. ΟΥΤΕ ΚΑΝ. Και αυτό επειδή τον λίγο χρόνο που διαθέτω για αυτοβελτίωση (εκτός των audiobooks, του διαβάσματος και της Π. Διαθήκης) τον αφιέρωσα σε ένα τεράστιο σεμινάριο που παρακολουθώ. Δεν πρόκειται να ασχοληθώ με την ακουαρέλα προς το παρόν.


Αλλά μου αρέσει πολύ!



7. Να ετοιμάσω 3 εκτυπώσιμα για την ψηφιακή βιβλιοθήκη.
Δύο κατάφερα να ετοιμάσω!

  • Εβδομαδιαία to-do list για την οργάνωση και την καθαριότητα (έρχεται και άδεια για να την προσαρμόζετε στη δική σας καθημερινότητα!)
  • Λίστα με τα σχολικά για το πρωτάκι.

Θα τα βρείτε στην ψηφιακή βιβλιοθήκη του blog!



8. Να ράβω 1 φορά την εβδομάδα. 
Δεν ασχολήθηκα σε εβδομαδιαία βάση. Πιο πολύ όταν είχα διάθεση, αλλά και πάλι δεν προέκυψαν επείγοντα ραψίματα, οπότε πιο πολύ το χρησιμοποίησα για προσωπική ευχαρίστηση!


Ένα τραυματισμένο σεντόνι απέκτησε καρδούλα!


Όπως σας είχα γράψει και σε αυτό το παλιότερο ποστ (λίγο πιο πάνω από τους φθινοπωρινούς στόχους το έγραφα), σκεφτόμουν πόσο πολύ με βοηθά να σπάω τη χρονιά στα 4 και να βάζω στόχους για κάθε εποχή αντί για όλη τη χρονιά, γιατί κάθε φορά αλλάζουν τόσο πολύ τα πράγματα μέσα σε 12 μήνες, που πολλές φορές οι στόχοι του Γενάρη μοιάζουν άσχετοι με το τι γίνεται στη ζωή μου το Μάιο και που θέλω να βρίσκομαι το Νοέμβρη! Επομένως, αποφάσισα μετά από 1,5 χρόνο ανελλιπούς χρήσης των bucket list, ότι φέτος λόγω covid, όπου η ζωή είναι ακόμη πιο απρόβλεπτη από ποτέ, είναι ευκαιρία να δοκιμάσω να αποφύγω τελείως τους ετήσιους στόχους και να βάλω απευθείας εποχικούς. Έχω ήδη τη λέξη της χρονιάς, η οποία θα θέσει τον τόνο για όλα, και με τους στόχους θα πάω απλά βήμα βήμα.

Τι λέτε; Θα πετύχει άραγε;

Η χειμωνιάτικη bucket list μου


1. Να χάσω 2 κιλά (μετρώντας από το Δεκέμβριο που τα πήρα ξανά μέσα στις γιορτές. Και ΠΩΣ να μη φας μπριζόλες στο τζάκι, μελομακάρονα του Άκη και πεντανόστιμες βασιλόπιτες;;)


Ο Παρλιάρος φταίει με τη σοκολατένια του βασιλόπιτα!



2. Να ακούσω τα εξής audio books (όλα στα αγγλικά):


Γενικά, έχω μια ΥΠΕΡΟΧΗ λίστα με audio books στο Scribd που ανυπομονώ να ακούσω, καθώς πηγαίνω και έρχομαι από και προς τη δουλειά, καθώς και όταν πλένω τα πιάτα, συνολικά υπολογίζω 50 ώρες το χρόνο!


3. Να διαβάσω τα εξής βιβλία:




4.
Να ηχογραφήσω 2 podcasts.

5. Να ολοκληρώσω το σεμινάριο "Εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο" κάνοντας 1 κεφάλαιο κάθε πρωί.

6. Να ολοκληρώσω το σκουφάκι που πλέκω.


Είναι βεραμάν, η φώτο το αδικεί!


Όπως λέει και η Αλεξάνδρα, λίγοι στόχοι και καλοί! Παλιότερα μου άρεσε πολύ να βάζω πολλούς στόχους, αυτό ένιωθα ότι μου έδινε μεγαλύτερη ώθηση και ενθουσιασμό, να στοχεύσω ψηλά και να πετύχω το πολύ δύσκολο! Με τα χρόνια, την εμπειρία και τα διαβάσματα που με επηρέασαν, έχω νομίζω καταλήξει να εστιάζω σε λιγότερους στόχους, αλλά και πάλι όχι πολύ εύκολους, ώστε λίγο να με προκαλούν.

Για να δούμε!



Εσείς τι στόχους έχετε για το επόμενο διάστημα;


2 σχόλια:

  1. Αγαπημένη φίλη, εύχομαι να πετύχεις όσα θέτεις ως στόχους και κυρίως να χαρείς τη διαδρομή!
    Σε ευχαριστώ πολύ για την αναφορά στην ανάρτησή μου, με τιμά.

    Καλό μήνα να έχουμε!

    με την αγάπη μου,
    Αλεξάνδρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ όμορφη η ευχή σου Αλεξάνδρα μου! Να χαιρόμαστε τη διαδρομή! Το πιο σημαντικό, αφού η κατάκτηση του στόχου κρατά μια στιγμή, ενώ η διαδρομή συνέχεια! Σε φιλώ!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips