Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022

Τα βιβλία που διάβασα το 2021





Τη χρονιά που μας πέρασε τα πήγα πολύ καλά με το διάβασμα! Ανέλπιστα καλά μπορώ να πω!

13 βιβλία, πολύ κοντά στο στόχο μου, αλλά ο πιο σημαντικός στόχος, να διαβάσω περισσότερο, να διασκεδάσω και να μάθω, με βιβλία που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ θέλω διακαώς να διαβάσω! 

ΑΛΛΑ, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι το να επιλέγω από την αρχή ΟΛΑ τα βιβλία της χρονιάς, είναι εν μέρει ωραίο και εν μέρει ουτοπικό, γιατί η αυστηρή δομή στα προγράμματα δε με βοηθά, θέλω και λίγο περιθώριο για αυθορμητισμό, ξέρετε, να κάνω τα δικά μου!!! Να δίνω χώρο στον εαυτό μου να αρπάξει ένα βιβλίο αυθόρμητα, αν μου γυαλίσει και βρεθεί στο δρόμο μου ή ξαφνικά κολλήσει στο μυαλό μου! Άλλωστε, για μένα η μισή και παραπάνω χαρά του διαβάσματος είναι η επιλογή του επόμενου βιβλίου!

Να λοιπόν τι διάβασα το 2021!


1. 21 ευκαιρίες για να ξεπεράσεις τον εαυτό σου


Το βιβλίο αυτό το αγόρασα από το metabook. Στηρίζεται στο δεδομένο πως κάθε συνήθεια χρειάζεται 21 ημέρες καθημερινής εξάσκησης ώστε να κατακτηθεί και να αυτοματοποιηθεί από τον εγκέφαλο. Βέβαια, αυτό το 21 άλλοι συγγραφείς το οριοθετούν στο 90 (όπως ο Brendon) άλλοι στο 66 (όπως ο Robin Sharma). Εν πάση περιπτώση, όσο ζούμε θα βγαίνουν και νέες έρευνες και θα μάθουμε καλύτερα!

Χρησιμοποιώντας λοιπόν αυτό το νούμερο, η συγγραφέας μας μιλά για 21 καλές συνήθειες που θα μας βοηθήσουν στη ζωή μας, ώστε να φτάσουμε εκεί που θέλουμε.

Παρόλο που οι συμβουλές είναι χρήσιμες (π.χ. ξυπνήστε νωρίτερα, χαμογελάστε, πείτε "ευχαριστώ" για όλα τα καλά κλπ.), ήταν σε γενικές γραμμές ένα κάπως βαρετό ανάγνωσμα. Γιατί;

Πρώτον, αυτά τα ξέρουμε ήδη και δεν μου έδωσε καμία νέα πληροφορία ή κόλπο/μέθοδο.

Δεύτερον, προσπαθεί κυρίως να σε κινητοποιήσει, πχ. μπορείς να το κάνεις, απλά άσε κάτω το κινητό σου κλπ. Εμένα αυτά δεν μου πολυαρέσουν, γιατί δεν τα θεωρώ συμπυκωμένη γνώση ή έστω κίνητρο επαρκές.

Τρίτον, αναφέρεται συχνά στο νόμο της έλξης, χωρίς να αναφέρεται στο νόμο της έλξης, π.χ. κάνε αυτό και καλά πράγματα θα αρχίσουν να σου συμβαίνουν ή το σύμπαν θα σου στείλει την αφθονία του. Ο νόμος της έλξης δεν ταιριάζει στο χριστιανό και αν θέλω κάτι, ευχαριστώ πολύ, θα το προσευχηθώ στο Θεό!


2. Μαμά για σπίτι


Ένα βιβλίο που μου έστειλαν οι εκδόσεις Θύρα και που έγραψε η Κατερίνα Δανδουλάκη-Χιόνη, γνωστή και ως "Μαμά για Σπίτι"! Αν μέναμε κοντά, πιστεύω θα ήμασταν καλές φίλες! Τώρα που είμαστε μακριά, μπορώ μόνο να τη συμπαθώ, να την εκτιμώ και να τη θαυμάζω! 

Το πιο πρόσφατο βιβλίο της "Μαμά για Σπίτι" περιέχει αυτόνομα κείμενα, στα οποία μοιράζεται με τις αναγνώστριες διάφορες προσωπικές της ιστορίες, προβληματισμούς, σκέψεις και συναισθήματα για το γάμο, τη μητρότητα, την αυτοφροντίδα και πολλά άλλα. Είναι σαν να πίνεις καφεδάκι με μια φίλη σου και να έχετε μια όμορφη συζήτηση! Με όσα γράφει η Κατερίνα ταυτίστηκα και σε κάποια σημεία συγκινήθηκα αρκετά. Περισσότερα έχω γράψει σε αυτή την παρουσίαση. Είναι ένα βιβλίο που σας το προτείνω!


3. Μεγαλώνοντας παιδιά για τη βασιλεία του Θεού


Ντάξει, σας έχω γράψει εδώ για αυτό το βιβλίο! Είμαι πολύ χαρούμενη που το ολοκλήρωσα και θα ήθελα να το ξαναδιαβάσω κάποια στιγμή! Για μένα είναι το ΑΠΟΛΥΤΟ βιβλίο διαπαιδαγώγησης!


4. Η ζωγραφική στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο


Αυτό το είχα από το πανεπιστήμιο! Σούπερ καταπληκτικό βιβλίο, το οποίο μου έμαθε 1000+1 τρόπους για να ζωγραφίζουμε με τα παιδιά! Ενδιαφέρον, καλογραμμένο, ήταν εκείνο που μου έδωσε την ιδέα να χρησιμοποιήσω αντρικά πουκάμισα για ποδιές ζωγραφικής στο νηπιαγωγείο!

5. Μεγαλώνοντας παιδιά βήμα βήμα, 6-13: Συγκροτώντας ταυτότητα



Μου το είχε στείλει το Μεταίχμιο παλιότερα. Ντάξει, τι να πω γι' αυτό το βιβλίο!!! Είναι ΚΑΤΑΠΛΗΤΙΚΟ!! Είναι αφιερωμένο σε αυτές τις ηλικίες (6-13) και βασικά με έσωσε, διότι άρχισα να βλέπω συμπεριφορές που με προβλημάτιζαν σαν μαμά και χαίρομαι που είχα διαβάσει πιο πριν το βιβλίο, γιατί με διαφώτισε σε πολλά ζητήματα! Σας το προτείνω αν έχετε παιδιά σε τέτοιες ηλικίες, είναι ευκολοδιάβαστο και κατανοητό! Διαμαντάκι!!!

6. Ξηρασία


Μου το έστειλε το Μεταίχμιο το καλοκαίρι. Τι ΤΕΛΕΙΟ βιβλίο ήταν αυτό; Το πρώτο αστυνομικό που διάβασα σαν ενήλικας! Και χαίρομαι που ήταν αυτό, γιατί διαφορετικά θα έκανα χρόνια να ξαναπιάσω το είδος!! Δεν θα σας γράψω εδώ πολλά, θα σας τα πω αναλυτικά σε άλλη ανάρτηση, καθώς έχω να διαβάσω και άλλο ένα της συγγραφέως!

7. Αίμα στο χιόνι


Το πήρα από τη δανειστική, αφού αναπτερώθηκα με το πιο πάνω αστυνομικό. Τι χαζομάρα!!!! Και τι απογοήτευση! Μετά την Ξηρασία να διαβάζεις... αυτό!!! Και είναι και Τζο Νέσμπο! Πολλά ΠΟΛΛΑ αίματα, μέτρια ιστορία και χαζό τέλος. ΟΧΙ. ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.

ΒΕΒΑΙΑ, η nesbomaniac κουμπάρα μου, μου είπε πως αυτό είναι το χειρότερο των χειρότερων του συγγραφέα, το πιο λάθος βιβλίο για να ξεκινήσεις να διαβάζεις Nesbo. Τι να πω, μια φορά η όρεξη για μουσακά μου κόπηκε!!


8. The frugal life: How a family can live under $30.000 and thrive


Το είχα αγοράσει δωρεάν στο Amazon Kindle (πάντα έχει δωρεάν e-books εκεί, απλά γράψτε το θέμα που θέλετε και πατήστε "ταξινόμηση κατά αύξουσα τιμή"!) Ένα τέλειο μικρό e-book για να διαβάσει κανείς (αν το έχετε με τα αγγλικά) το οποίο μου έδωσε έμπνευση και ιδέες για να κάνω περισσότερη οικονομία στο σπίτι! Τα e-books τα κατεβάζετε στο κινητό ή tablet και τα διαβάζετε όπου κι αν βρίσκεστε!


9. Η δύναμη του ΠΟΤΕ



Το πήρα από τη δανειστική. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΒΙΒΛΙΟ!!! Έμαθα τόσα πολλά πράγματα! Κάποιοι θεωρούν ότι τα βιβλία αυτοβελτίωσης είναι πεταμένα λεφτά! Εγώ δε συμφωνώ! Δεν μπορείς να βάζεις όλα τα βιβλία σε ένα σακί. Αυτό εδώ είναι ένα επιστημονικό βιβλίο, με πολλές αναφορές σε έρευνες, η γνώση του οποίου με βοήθησε πολύ πρακτικά. 

Έμαθα πώς λειτουργούν οι ουσίες στο σώμα μας, οι υπεύθυνες για τον ύπνο, τη χαρά κλπ. και πώς μπορούμε αφενός να προσαρμοστούμε σε αυτές αναλόγως του χρονότυπου μας (δεν είναι όλοι πρωινοί τύποι by default, υπάρχουν συγκεκριμένα 4 χρονότυποι και οι ορμόνες λειτουργούν διαφορετικά σε κάθε χρονότυπο) ώστε να είμαστε πιο αποδοτικοί, αφετέρου να δώσουμε ώθηση στο σώμα και στο μυαλό μας σε στρατηγικές ώρες, όταν νιώθουμε ότι πέφτουμε! Θα το ξαναδιάβαζα! Σας το προτείνω!!


10. Το τριανταφυλλάκι


Και αυτό από τη βιβλιοθήκη. Είδα ότι είχε καλές κριτικές στη σελίδα των εκδόσεων στο Facebook. Είναι ένα ΤΕΛΕΙΟ μυθιστόρημα (το οποίο δεν είχε καμία σχέση με ένοχες απολαύσεις που αναφέρονται στο εξώφυλλο. Καμία όμως). Μου αρέσουν οι ιστορίες που οι ήρωες εξελίσσονται, ωριμάζουν, πετυχαίνουν, που υπάρχει καλό ρομάντζο και φυσικά έχουν καλό τέλος! Το βιβλίο τα είχε όλα! 10 στα 10!! Ανυπομονώ να διαβάσω και άλλα βιβλία της συγγραφέως, ειδικά την Άλλη Σταχτοπούτα!


11. Ο θαμπωμένος καθρέφτης του εαυτού μας



ΚΑΙ ΑΥΤΟ από τη βιβλιοθήκη! Ντάξει, είχε μέσα κάποια κομμάτια γνώσης, όπως ας πούμε ότι η τάση για ερωτικά τρίγωνα προέρχεται από το οιδιπόδειο σύμπλεγμα και συγκεκριμένα από τον πατέρα, την ακύρωση της μητέρας από μέρους του και την παραχώρηση της θέσης της στην κόρη (μετά η κόρη ψάχνει συνέχεια να ξαναζήσει την έξαψη της εκθρόνισης μιας άλλης γυναίκας), ή ότι η σύγκρουση μεταξύ των αδερφών αποτελεί αναπτυξιακή προϋπόθεση για αυτά ή ότι οι πολύ όμορφες γυναίκες αναζητούν κάποιον που να αναγνωρίζει άλλες αξίες πάνω τους, αφού οι γυναίκες αυτές συνήθως έχουν πολλές ανασφάλειες.

ΑΛΛΑ, πρώτον, δεν μου άρεσε που σε κάποια κεφάλαια το ύφος ήταν έντονα λυρικό, δεν μου αρέσει το λυρικό ύφος σε τέτοια βιβλία. Το χιούμορ ναι, απαραίτητα. Το ποιητικό υφάκι, όχι.

Δεύτερον, σε τόσες σελίδες θα ήθελα να μάθω περισσότερα πράγματα. Αλλά εντάξει, δεν ήταν για πέταμα. Απλά θεωρώ ότι τζάμπα διάβασα κάποια κεφάλαια.


12. Say goodbye to survival mode


Το άκουσα με τη συνδρομή μου στο Scribd! Είναι το πρώτο βιβλίο της αγαπημένης μου Crystal Paine, γνωστής και ως Money Saving Mom, το πρώτο ξένο blog που άρχισα να διαβάζω ανελλιπώς πριν 6 περίπου χρόνια!! Θήλαζα τον σαμψωνάκο και περίμενα να διαβάσω το newsletter της για να κοιμηθώ! 

Το βιβλίο απευθύνεται στην κουρασμένη/απελπισμένη/άυπνη μαμά και δίνει πρακτικές συμβουλές και ενθάρρυνση για να βάλετε τη ζωή σας σε μια τάξη ξανά, μετά τα παιδιά. Θα ταυτιστείτε ΤΟΣΟ πολύ! Από τα καλύτερα βιβλία που "διάβασα" το 2021!!!


13. Time management



Πω πωωωω!!!! Τι να ΠΩ για αυτό το βιβλίο;;;;; Είναι Ο,ΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΓΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΧΡΟΝΟΥ!!! Είναι σαν να λέμε το βασικό εγχειρίδιο χρήσης!!! Τοπ Τοπ Τοπ βιβλίο!!! Χωρίς να είναι πολύ μεγάλο, χωρίς να σε κουράζει ούτε στιγμή, ο συγγραφέας δεν καταχράται το χρόνο μας, αλλά δίνει συμπυκνωμένη γνώση, ώστε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τα λεπτά της κάθε μας ημέρας!!! Πόσο καλό μας κάνουν κάτι τέτοια βιβλία! Πόσο μας ξυπνούν και μας αναπτύσσουν!!!


Αυτά για πέρυσι! 

Εσείς τι διαβάσατε; Τίποτε καλό να μου προτείνετε;;;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips