Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019

FlyLady: Τι είναι το Weekly Home Blessing Hour




     "Weekly Home Blessing Hour" σημαίνει στα ελληνικά "Η εβδομαδιαία ώρα που ευλογείς το σπιτικό σου" και περί αυτού ακριβώς πρόκειται: Η FlyLady μας ενθαρρύνει να αφιερώνουμε μια ώρα την εβδομάδα για να κάνουμε μια βασική συντήρηση του σπιτιού. Η ώρα αυτή περιλαμβάνει τα εξής:


1. Πέταμα παλιών περιοδικών/φυλλαδίων
2. Αλλαγή σεντονιών
3. Άδειασμα όλων των κάδων
4. Σκούπισμα όλα τα δωμάτια (μόνο στο κέντρο)
5. Σφουγγάρισμα το μπάνιο και την κουζίνα
6. Γυάλισμα τους καθρέφτες και τις πόρτες
7. Επιφανειακό ξεσκόνισμα με το φτερό.

Η FlyLady μας εξηγεί: "Μπορείτε να κάνετε όλες τις ευλογίες σε μια μέρα ή να ολοκληρώνετε κάθε μέρα μια από αυτές."

Σας φαίνεται αδύνατο; Ίσως αστείο; Ειδικά αυτό με το σκούπισμα ε; Λοιπόν διαβάστε τι λέει η ίδια για όλα αυτά (το αρχικό κείμενο στα αγγλικά εδώ) και στις παρενθέσεις με πλάγια γράμματα θα βρείτε τα δικά μου σχόλια!


"Αγαπητοί φίλοι,

Έχετε κάνει ποτέ σας "Weekly Home Blessing"; Καταλαβαίνω ότι κάποιοι από εσάς που εργάζεστε εκτός σπιτιού ή που έχετε μικρά παιδιά, το να βρείτε μια ολόκληρη ώρα για να αφιερώσετε στην ευλογία του σπιτιού σας, είναι σχεδόν αδύνατο. Έχω όμως έναν τρόπο που μπορείτε να το κάνετε χωρίς να στρεσαριστείτε. Έτσι μου αρέσει να το κάνω κι εγώ. Το τελευταίο πράγμα που θέλω είναι να προσθέσω κι άλλο άγχος στη ζωή σας! Είμαστε εδώ για να μειώσουμε το άγχος σας!!


Καταρχήν, θέλω να αναρωτηθείτε γιατί πιστεύετε ότι δεν έχετε χρόνο να κάνετε ένα "Weekly Home Blessing Hour". Όταν η μητέρα σας σάς έβαζε να σκουπίσετε, έπρεπε να το κάνετε σωστά! Όλα τα έπιπλα έπρεπε να τραβηχτούν από τον τοίχο και να σκουπίσετε κάτω από αυτά. 


Το ξεσκόνισμα ήταν άλλο ένα είδος βασανιστηρίου. Όλα τα πράγματα έπρεπε να μετακινηθούν από τα τραπέζια. Και βέβαια μην ξεχνάμε το σφουγγάρισμα. Πρώτα έπρεπε να σκουπίσουμε καλά και έπειτα να πέσουμε στα γόνατα για να τρίψουμε το πάτωμα. Αν προσπαθούσαμε να το κάνουμε με διαφορετικό τρόπο, τότε δεν ήταν αρκετά καλό το αποτέλεσμα.


Δεν εκπλήσσομαι που δε θέλουμε να ευλογήσουμε το σπίτι μας. Όταν ήμασταν παιδιά, οι δουλειές ήταν τιμωρία.


Λοιπόν ακούστε! Αυτό είναι το σπίτι σας, όχι της μητέρας σας και μπορείτε να το ευλογήσετε με όποιον τρόπο θέλετε. Κάντε πρώτα την πρωινή σας ρουτίνα, ντυθείτε, φορέστε παπούτσια και σιγουρευτείτε ότι πήρατε πρωινό. Έπειτα αφιερώστε 10' μόνο σε μία εργασία τη φορά. Αν δεν μπορείτε να αφιερώσετε μία ολόκληρη ώρα, τότε κάντε μια εργασία τη μέρα ή μια εργασία κάθε φορά που το ρολόι δείχνει ακριβώς.


Αλλαγή σεντονιών - Συνήθως τα ξεστρώνω μόλις σηκωθώ από το κρεβάτι. Έχω δύο σετ σεντόνια για το κρεβάτι μας. Αφήνω το στρώμα να αεριστεί μέχρι να ολοκληρώσω την πρωινή μου ρουτίνα.

Άδειασμα σκουπιδιών - Πάρτε μια σακούλα σκουπιδιών από την κουζίνα και τριγυρίστε στο σπίτι και συγκεντρώστε εκεί όλα τα σκουπίδια από τους κάδους.

Σκούπισμα όλων των δωματίων - Παίρνουμε μόνο τα χοντρά. Σκουπίστε όσο πιο γρήγορα μπορείτε. Μην πάθετε εμμονή με τις άκρες των χαλιών. (Εγώ αφιερώνω 15-20' σε αυτό το task και πάλι είμαι εντός της ώρας, γιατί κάποια από τα υπόλοιπα παίρνουν λιγότερο από 10')

Ξεδιαλέξτε/πετάξτε τα παλιά περιοδικά - Αυτό δεν παίρνει καθόλου χρόνο. Συγκεντρώστε όλα τα παλιά περιοδικά και βάλτε τα στην ανακύκλωση ή στο αυτοκίνητο για να τα αφήσετε σε κάποιο ιατρείο ή γραφείο με αίθουσα αναμονής. Δεν έχουν ποτέ καλά περιοδικά. (χαχα)

Σφουγγάρισμα κουζίνας και μπάνιου - Αυτή είναι μια από τις πιο διασκεδαστικές δουλειές. Ναι καλά ακούσατε. Το σφουγγάρισμα μπορεί να έχει πλάκα αν αφήσετε κατά μέρος την τελειομανία της μητέρας σας. Σφουγγάρισμα είναι απλώς να βάζεις σαπουνόνερο στο πάτωμα και μετά να το αφαιρείς από αυτό. Μαζί με το σαπουνόνερο αφαιρείται και η βρωμιά. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το κάνετε αυτό (...).

Καθάρισμα καθρεφτών και πορτών - Πάρτε ένα βρεγμένο πανί με μικροίνες και καθαρίστε εκείνες τις σκυλίσιες πατημασιές και τα δαχτυλικά αποτυπώματα από τις πόρτες, καθώς και τις πιτσιλιές από οδοντόκρεμα που υπάρχουν στους καθρέφτες.

Ξεσκόνισμα - Όχι με τον τρόπο που ξεσκόνιζε η μητέρα σας (τουλάχιστον αυτό δεν θα το λένε τα παιδιά μου όταν μεγαλώσουν!). Χρησιμοποιώ το φτερό μου για να ευλογήσω το σπίτι μου πραγματικά γρήγορα. Μου παίρνει περίπου 2 λεπτά για να ξεσκονίσω με το φτερό ολόκληρο το σπίτι μου. (Eμένα κανένα 10λεπτο με το φτερό, αλλά κάνω λίγες παραπάνω λεπτομέρειες, αλλά και πάλι είμαι on time!) Χρησιμοποιώ το πανί για λεπτομερειακό ξεσκόνισμα όταν κάνω τα missions στις ζώνες που βρισκόμαστε κάθε εβδομάδα (σας φαίνονται κινέζικα; Σε επόμενη ανάρτηση σχετική με τη FlyLady θα σας μιλήσω αναλυτικά για τα missions και τις ζώνες).


Βλέπετε, λοιπόν, ότι το Weekly Home Blessing μπορεί να γίνει η αεροβική γυμναστική σας ή ο τρόπος που ευλογείτε το σπίτι σας, μία μέρα τη φορά. Έχω αναρτημένη τη λίστα με τις weekly home blessing εργασίες στην πόρτα του μπάνιου μου. Έχω αναθέσει κάθε δουλειά σε μια μέρα της εβδομάδας. Εδώ είναι μια αφίσα που θα σας βοηθήσει.




Το Weekly Home Blessing μπορεί να είναι δύσκολο αν έχετε ακόμη πολλά άχρηστα πράγματα (clutter). Δεν μπορείτε να οργανώσετε τα άχρηστα. Πρέπει να τα βγάλετε από το σπίτι. Τα άχρηστα στέκονται στο δρόμο σας και σας εμποδίζουν να ευλογήσετε το σπίτι σας.


Διαβάστε ακόμη κάποιες διευκρινήσεις που έδωσε η FlyLady σε ένα FlyBaby (δλδ. κάποια αναγνώστρια που ακολουθεί το σύστημα της, ταιριάζει ωραία με τα baby steps που μας ενθαρρύνει να κάνουμε!) σχετικά με το Home Blessing Hour (το αρχικό κείμενο εδώ):


"Αγαπητό FlyBaby,
Δεν είσαι η μόνη που αναρωτιέται σχετικά με αυτό. Ξεχνάμε ότι πολλοί καινούργιοι άνθρωποι μπαίνουν στην παρέα μας κάθε εβδομάδα, οι οποίοι δε γνωρίζουν τι είναι το Weekly Home Blessing Hour.

Να σου το εξηγήσω απλά: Αφιερώνουμε 1 ώρα την εβδομάδα κάνοντας μια βασική συντήρηση στο σπίτι μας. Αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑΚΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΑ! Κάνουμε μόνο ένα πέρασμα τα χοντρά και ένα εύκολο και γρήγορο καθάρισμα.

Χρησιμοποιούμε, επίσης, το χρονόμετρο μας! Αυτό είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ! Το χρονόμετρο σου λέει πότε πρέπει να σταματήσεις αυτό που κάνεις και να μεταβείς στην επόμενη εργασία! Μπορείς, ακόμη, να κάνεις και πολύ καλή γυμναστική, γιατί δουλεύεις όσο πιο γρήγορα μπορείς.

Τώρα, μη νιώθεις ενοχή αν δεν μπορείς να τα κάνεις όλα σε μια μέρα. Εγώ χωρίζω τις δουλειές μία για κάθε μέρα. Άλλοι κάνουν ένα Weekly Home Blessing τη Δευτέρα (για να επαναφέρουν το σπίτι από το Σαββατοκύριακο) και άλλο ένα την Παρασκευή (για να το ετοιμάσουν για το Σαββατοκύριακο). Άλλοι γράφουν τις δουλειές σε χαρτάκια, τα βάζουν σε μια λεκανίτσα και κάθε μέλος τραβά μια δουλειά και την κάνει. Κάντ' το διασκεδαστικό!...

Ένα από τα μέλη μας τοποθετεί τις 7 εργασίες στον καθρέφτη του μπάνιου. Κάθε φορά που ολοκληρώνει μία, μετακινεί το χαρτάκι στην άλλη πλευρά του καθρέφτη. Στόχος της είναι να έχει μετακινήσει όλα τα χαρτάκια στην απέναντι μεριά του καθρέφτη ως το τέλος της ημέρας. Η δημιουργικότητα σας είναι απίστευτη!

Χρησιμοποίησε χρονόμετρο! Όταν ο χρόνος τελειώσει, προχωράς σε κάτι άλλο. Δε χρειάζεται να τελειώσεις!"


Τι λέτε;
Θα δώσετε στο Weekly Home Blessing μια ευκαιρία;



6 σχόλια:

  1. Ενδιαφέρον. Κάποια από αυτά τα κάνω σε καθημερινή βάση, άλλα κάθε εβδομάδα και κάποια κάθε 15 ημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σου γλυκεια μου!!! Καλά τα λεει η flylady, εχω προσπαθησει αλλά στην πραξη δε μου βγαινουν. Εχω δικο μου προγραμμα: Μολις κανω τα καθημερινα μου (περίπου 10 λεπτά), μετα ασχολούμε καθε μερα με ενα δωματιο (για 30 λεπτα).. κι ετσι 5 δωμ.= 5 μερες, 1 μερα ψωνια και σιδερωμα και Κυριακή τίποτα 😀😀😀😀😀Φιλακια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΛΙ σε ευχαριστώ που μοιράστηκες το πρόγραμμα σου μαζί μας! Πράγματι απλό και αποτελεσματικό ακούγεται! Εγώ δοκιμάζω διάφορους τρόπους για να προσαρμόσω το σύστημα της στην εκάστοτε φάση που περνώ αλλά οι φάσεις είναι μικρές και δεν προλαβαίνω να δοκιμάσω κάτι για πολύ καιρό, π.χ. δουλειά/άδεια, αϋπνίες/ύπνος, εγκυμοσύνη/λοχεία, θηλασμός/αποθηλασμός, αλλαγές του αριθμού των μελών! Χαμός!! Όλα τα χρόνια που είμαι παντρεμένη είναι μια προσαρμογή!!

      Διαγραφή
  3. να κάνω μια χαζή ερώτηση?τελικά είναι μια ώρα την εβδομάδα ή μια ώρα την ημέρα ώστε να κάνεις όλες αυτές τις δουλειές μέχρι το τέλος της εβδομάδας?λέει μετά στην απάντηση στο flybaby ότι κάποιοι το κάνουν Δευτέρα και Παρασκευή κ.α παραδείγματα.δεν ξέρω είμαι νέα σε αυτό ακόμα.και ίσως θέλω να το ξεκαθαρίσω στο μυαλό Μ γτ το μεταφράζω σαν crisis cleaning.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κάνεις όπως το θες! Μία ώρα είναι όλες οι δουλειές μαζί! Τις χωρίζεις λίγο κάθε μέρα ή τις κάνεις όλες σε μια μέρα! Το crisis cleaning το κάνεις όταν δεν έχεις βάλει ακόμα σειρά και δεν κάνεις κάθε εβδομάδα το weekly home blessing και καθημερινά τις ρουτίνες!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips