Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018

Βιβλιο-παίζουμε: Βίοι Αγίων για μικρούς και μεγάλους




     Με αφορμή την επικείμενη γιορτή του Αγίου Σπυρίδωνος, στις 12 του μήνα, βρίσκω την ευκαιρία να σας παρουσιάσω τη σειρά "Βίοι Αγίων για μικρούς και μεγάλους" των εκδόσεων Άθως Παιδικά. Τα βιβλία τα οποία έχουμε από αυτή τη σειρά είναι "Ο Άγιος Σπυρίδων" και "Οι Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη".




     Η σειρά αυτή αφορά το βίο πολύ αγαπημένων αγίων, όπως του Αγίου Γεωργίου, της Αγίας Αικατερίνης και του Αγίου Νικολάου. Τα κείμενα των βιβλίων προέρχονται από μια μεγαλύτερη σειρά βιβλίων, τον 12τομο Παιδικό Συναξαριστή "Δι' ευχών των Αγίων" (θα ήθελα πολύ να τον αποκτήσουμε μια μέρα στη βιβλιοθήκη μας)!




     Τα βιβλιαράκια είναι μικρά και ολιγοσέλιδα, αλλά με αρκετό κείμενο. Στις σελίδες τους ξεδιπλώνεται με απλά λόγια ο βίος του κάθε αγίου. Επειδή τα πήρα με σκοπό να τα διαβάσω και στο σαμψωνάκο μου (3,5 ετών), στην αρχή τα φοβήθηκα λόγω του μεγάλου κειμένου και των λίγων εικόνων. Μα το κείμενο είναι τόσο κατανοητό που, με λίγες περικοπές στην ιστορία, δεν αντιμετώπισα πρόβλημα. Αυτά τα βιβλία μου αρέσει να τους τα διαβάζω τα πρωινά που δεν έχουμε σχολείο και που καθόμαστε στο τραπέζι όλοι μαζί για να φάμε.




     Να σας πω πως προσωπικά γνωρίζω ελάχιστους βίους αγίων και ενθουσιάζομαι όταν μαθαίνω τις ιστορίες τους! Παλιότερα, κάθε πρωί διάβαζα ένα συναξαριστή που το βασικό που έλεγε, ήταν όλα τα μαρτύρια που πέρασε ο κάθε άγιος, με κάθε λεπτομέρεια! Ελάχιστα ή και καθόλου μιλούσε για τις αρετές τους! Εντάξει, είπαμε να μάθουμε, δε λέω όχι, αλλά τι είναι καλύτερο να μου μείνει διαβάζοντας την ιστορία ενός αγίου; Αν ήταν πυρωμένα τα σπαθιά που τον κάρφωσαν ή με ποιόν τρόπο ευχαρίστησε το Θεό με τη ζωή του; Επομένως, χίλιες φορές προτιμώ κι εγώ να διαβάζω αυτούς τους παιδικούς βίους, οι οποίοι δίνουν έμφαση στις αρετές και στον τρόπο ζωής. Άλλωστε, και οι άγιοι ήταν άνθρωποι και οι ιστορίες τους είναι είτε συνηθισμένες είτε ασυνήθιστες, δηλαδή ό,τι και να έχει περάσει κάποιος, με όποιον τρόπο και να ζει, κάποιον άγιο θα βρει να ταυτιστεί!




     Ο Άγιος Σπυρίδων ήταν παντρεμένος! Πρώτη πληροφορία που δε γνώριζα! Ο σαμψωνάκος μου που έχει το όνομα του, αγαπά ιδιαιτέρως την οικογένεια! Πιο πολύ παίζει τον μπαμπά, παρά τον σούπερ ήρωα. Επομένως θα είναι ένα ωραίο πρότυπο για εκείνον, ο βίος του Αγίου του!


     Ο Άγιος Κωνσταντίνος, το όνομα του οποίου έχει η πεταλουδίτσα μου, ήταν σοφός βασιλιάς και σε αυτόν οφείλει τη δόξα και το όνομα της η Κωνσταντινούπολη. Φυσικά η πεταλουδίτσα μου είναι πολύ ενθουσιασμένη που έχει το όνομα ενός αγίου βασιλιά και μιας λαμπρής πόλης, που όμοια της δεν υπήρχε σε όλον τον κόσμο!




     Στο τέλος του κάθε βιβλίου, υπάρχουν τα τροπάρια των αγίων, χρωμοσελίδες και δραστηριότητες σχετικές με την κάθε ιστορία, όπως σωστό ή λάθος, παρατήρησε και βρες, αντιστοίχισε.

     Τα βιβλιαράκια είναι πολύ οικονομικά και σας τα προτείνω και για δώρο, μιας και πλησιάζει και η γιορτή του Αγίου Σπυρίδωνος!


Ας έχουμε την ευλογία τους!
Σας φιλώ!



4 σχόλια:

  1. Ποιο πολύ από όλα όσα είπες, μου άρεσε που στο τέλος έχει δραστηριότητες. Έτσι θεωρώ πως τα παιδιά δεν θα πάρουν το βιβλίο με το μάτι "ωχ τι θα διαβάσουμε τώρα", αλλά θα κάτσουν με ευχαρίστηση και στο τέλος θα αφομοιώσουν καλύτερα τα λεγόμενα του "παίζοντας"!! Σίγουρα θα πάρω και εγώ, μόλις είδα και υπάρχει και η δικιά μας Αγία!! Ευχαριστώ πολύ για το άρθρο, δεν γνώριζα οτι υπήρχαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ότι θα αφομοιώσουν καλύτερα τις πληροφορίες μέσω των παιχνιδιών είναι αλήθεια! Αλλά εγώ δεν τους είπα από την αρχή ότι είχε στο τέλος τέτοια παιχνίδια! Άλλωστε δεν είναι και όλα βατά για την ηλικία τους! Παρόλα αυτά, οι ιστορίες τους άρεσαν πολύ!

      Διαγραφή
  2. ολη σειρα ειναι αξιολογη!!!!!μπραβο που κανεις τετοιες αναρτησεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία μου όταν κάτι πιστεύω πως είναι αξιόλογo και συμβαδίζει με την ιδεολογία μου, επιδιώκω να το παρουσιάζω στο blog!! Γι' αυτό και βλέπεις τέτοιες αναρτήσεις! Τα φιλιά μου!!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips