Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016

Βιβλιο-παίζουμε: "Εγώ και οι καλοί τρόποι"



     Το βιβλίο "Εγώ και οι καλοί τρόποι" είναι κάτι που έψαχνα εδώ και καιρό, για να μάθω εγώ πρώτα σωστά και ολοκληρωμένα, τους τρόπους καλής συμπεριφοράς και έτσι να μπορέσω να τους διδάξω και στα παιδιά μου. Πόση καλλιέργεια, ευγένεια και σεβασμό δείχνει ένα παιδί, όταν ξέρει να συμπεριφέρεται σωστά! Όλοι το καμαρώνουν και όλοι αναζητούν τη συντροφιά του! Ελάτε, λοιπόν, να δούμε μαζί αυτό το μικρό βιβλίο, αν και κατά πόσο πετυχαίνει το σκοπό για τον οποίο γράφτηκε!



Το βιβλίο: "Εγώ και οι καλοί τρόποι"



     Το βιβλίο "Εγώ και οι καλοί τρόποι" έχει γραφτεί από το Μάριο Κορτέ και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Όπως λέει και το εξώφυλλο, είναι ένα πρωτότυπο σαβουάρ βιβρ για παιδιά (και όχι μόνο, θα πρόσθετα)! Το βιβλίο είναι μικρό σαν εγχειρίδιο και θίγει 7 διαφορετικές καταστάσεις:


1. Πέντε βασικοί κανόνες για κάθε περίσταση (π.χ. φτερνιζόμαστε βάζοντας το χέρι μπροστά στο στόμα)

2. Η σημασία μιας μικρής χειρονομίας (όπως το να κάνουμε άκρη για να περάσει κάποιος ηλικιωμένος)

3. Η καλή συμπεριφορά στο σπίτι (π.χ. μάζεμα)

4. Τρόποι συμπεριφοράς στο τραπέζι (π.χ. δε γεμίζουμε το ποτήρι ως το χείλος)

5. Ο σεβασμός για τους άλλους (π.χ. δε δείχνουμε κανέναν με το δάχτυλο)

6. Οι αμήχανες καταστάσεις (πως συμπεριφερόμαστε όταν κάνουμε μια ζημιά;)

7. Οι προσκλήσεις και τα πάρτι ( πότε πρέπει να φτάσουμε σε ένα πάρτι, πώς ανοίγουμε τα δώρα που μας έφεραν)




     Τόσο μικρό και όμως τόσο περιεκτικό! Έμεινα πολύ ευχαριστημένη με το περιεχόμενο! Βέβαια, είναι μακριά από την ηλικία της κόρης μου, πιστεύω πως είναι κατάλληλο για παιδιά από 5 ετών, όπως προτείνεται και από τον ίδιο τον εκδοτικό οίκο, οριακά τεσσάρων, λόγω της γλώσσας του, η οποία είναι εμπλουτισμένη με αφηρημένες έννοιες και πιο δύσκολες λέξεις. Βέβαια, όπως σας έχω πει, όλα μπορείτε να τα απλοποιήσετε με λίγη φαντασία! Για παράδειγμα η φράση: "... θα σκεφτεί ότι έχει γίνει επιδρομή από κάποια φυλή βαρβάρων" αναφερόμενος στο πως μπορεί να εκλάβει την ακαταστασία κάποιος επισκέπτης. Εγώ την έκανα ως εξής: "... θα νομίζει ότι μπήκε στο σπίτι μια γάτα και άρχισε να κυνηγάει ένα ποντίκι και από την τρεχάλα έριξε κάτω όλα τα πράγματα!"


     Επίσης, οι εικόνες, αν και μικρές, ήταν πολύ βοηθητικές, αφού μου έδιναν πάτημα για να πλάσω και να της αφηγηθώ σχετικές καταστάσεις/παραδείγματα. Οι μικρές ιστορίες και οι διάλογοι πάντα αρέσουν στα παιδιά!


     Το μεγαλύτερο όφελος που αποκομίσαμε το βλέπω στο τραπέζι, παρατηρεί κάτι που κάνει και μου λέει: "Μαμά κοίτα, δεν ακουμπάω τους αγκώνες στο τραπέζι, τον έμαθα κι αυτόν τον τρόπο καλής συμπεριφοράς!" Κου-κου-βα!!! Και λέω κουκουβά, γιατί είναι πολύ σημαντική η δεξιότητα της αυτοαξιολόγησης. Φανταστείτε ότι σε όλη τη σχολική του διαδρομή, το παιδί θα πρέπει να αξιολογεί τον εαυτό του, αν διάβασε, αν θυμάται το μάθημα, αν χρειάζεται να καλυτερέψει κάτι και σε τι τα καταφέρνει καλύτερα!


Το παιχνίδι




     Να σας συστήσω την Καρλόττα την καμήλα! Είναι φίλη μας από την έρημο! Επειδή ζούσε μόνη της στην έρημο, δεν ξέρει από τρόπους καλής συμπεριφοράς! Έτσι, τα κάνει όλα λάθος! Αλλά, ευτυχώς, η πεταλουδίτσα είναι εδώ για να τη διορθώσει! Πότε τρώει με το στόμα ανοιχτό (καμήλα γαρ), πότε μιλάει συνέχεια για τον εαυτό της, πότε ξεχνάει να πει "ευχαριστώ" και "συγνώμη"! Αλλά είναι πάντα πρόθυμη να διορθώσει τη συμπεριφορά της! Μια γαντόκουκλα που να κουνάει το στόμα της είναι ό,τι πρέπει για να εμπεδώσουν τα παιδιά τους καλούς τρόπους!


Πώς σας φάνηκαν το βιβλίο και το παιχνίδι μας;


2 σχόλια:

  1. Κορίτσι, τι κάνεις; Πάντα μα πάντα σε διαβάζω! Καλά να περνάς! Super φαίνεται το βιβλίο που προτείνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mama mia καλημέρα! Πάντα χαίρομαι όταν βλέπω σχόλια σου και πάντα αυτά είναι ενθαρρυντικά! Δε φαντάζεσαι πόσο χαίρομαι που μου γράφεις πως με διαβάζεις! Μερικές φορές νιώθω ότι τα γράφω και τα διαβάζω μόνη μου!! Τα φιλιά μου, να περνάς καλά!!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips