Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017

Η νέα πρωινή μου ρουτίνα!



     Αφού τελείωσαν οι γιορτές και έλιωσαν τα χιόνια, επέστρεψα κι εγώ κανονικά στα σχολεία, όπως όλα τα παιδάκια!! Φέτος δουλεύω μεσημεριανή βάρδια, κάτι που αρχικά με προβλημάτισε για πρακτικούς λόγους, αλλά εν τέλει με βόλεψε σε κάποιους τομείς, αφού απέφυγα το πολύ πρωινό ξύπνημα και έχω και την ευκαιρία να πηγαίνω τα παιδάκια μου στον παιδικό σταθμό! 



     Μέχρι να κλείσουν τα σχολεία για γιορτές, από το πρωί ως το βράδυ ήμουν μια φευγάτη φιγούρα! Συνεχώς στο τρέξιμο! Συνεχώς αλαφιασμένη, κουρασμένη και πίσω από τις δουλειές και τις υποχρεώσεις! Με την ευκαιρία της νέας χρονιάς, αποφάσισα να σουλουπώσω τις πρωινές και βραδινές μου συνήθειες! Μεγάλος στόχος για φέτος, όπως σας είπα, είναι η υιοθέτηση μιας σταθερής πρωινής και βραδινής ρουτίνας, που θα με βοηθήσει να είμαι πιο παραγωγική, πιο οργανωμένη, λιγότερο στρεσαρισμένη και πιο χαλαρή!!

Να ποια είναι η πρωινή ρουτίνα που θα προσπαθήσω να ακολουθήσω:

1. Ντύσιμο. Η FlyLady που τόσο αγαπώ και μου έμαθε ΤΟΣΑ πολλά για τις δουλειές του σπιτιού (θα σας μιλήσω γι' αυτή σε ξεχωριστή ανάρτηση, το αξίζει) τονίζει πως το νούμερο ένα που πρέπει να κάνουμε αφού σηκωθούμε από το κρεβάτι, είναι να φορέσουμε τα ρούχα και τα παπούτσια της ημέρας! Αυτό γίνεται για καθαρά ψυχολογικούς λόγους. Σκεφτείτε να πάει μεσημέρι και να είστε ακόμη με τις πυτζάμες! Θα είναι λες και όλη μέρα σας πήγε πίσω! Όταν ντυνόμαστε με τα ρούχα της ημέρας, είμαστε περισσότερο παραγωγικοί, καθώς αισθανόμαστε έτοιμοι να κάνουμε ό,τι χρειάζεται να γίνει!

     Αυτό το κάνω εδώ και πολλούς μήνες, από τότε που είχα το σαμψωνάκο μωρό. Για τις γυναίκες που δε δουλεύουν, δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι θα αλλάξουν ρούχα το πρωί! Βέβαια, δε φοράω τζιν και κολάν, ούτε παπούτσια μέσα στο σπίτι, απλώς έχω 3 σετ φόρμες λίγο πιο παλιά, που τα χρησιμοποιώ ως ρούχα ημέρας για το σπίτι.

2. Πρόσωπο-δόντια. Μπορεί να μη μου αρέσει να βάφομαι σε καθημερινή βάση, αλλά θέλω να φροντίζω τον εαυτό μου κάθε πρωί! Βούρτσισμα δοντιών, πλύσιμο προσώπου, άπλωμα κρέμας ημέρας και το πρόσωπο λάμπει! Βλέπω μεγάλη διαφορά από τις μέρες που δεν απλώνω κρέμα. Το πρόσωπο γίνεται θαμπό και οι ρυτίδες έκφρασης κάνουν μπαμ!

3. Πλυντήριο. Δεν ετοιμάζω πλυντήριο εκείνη την ώρα, ο χρόνος του πρωινού είναι πολύτιμος! Έχω γεμίσει τον κάδο με ρούχα και απορρυπαντικό από το βράδυ και το πρωί απλώς πατάω το κουμπί! Όταν επιστρέψω από τον παιδικό, είναι έτοιμο το πλυντήριο!

4. Ετοιμασία παιδιά/φάρμακα/νεράκια. Να ξυπνήσουν, να ντυθούν, να πιούνε φάρμακα, να γεμίσει το παγουράκι με φρέσκο νερό, όλο αυτό θέλει μισή ώρα με 40'! Έπειτα παιδικό σταθμό ποδαράτο! Τι όμορφα που είναι! Παρατηρούμε τη φύση και την πόλη, μιλάμε, τραγουδάμε!

5. Αερισμός σπιτιού. Αφού επιστρέψω από τον παιδικό, βάζω το γάλα μου να ζεσταίνεται. Μέχρι να ετοιμαστεί, ανοίγω ταυτόχρονα τα παράθυρα από όλα τα δωμάτια, ώστε να κάνει ρεύμα και σε 3' τα κλείνω. Έτσι, αλλάζει ο αέρας και δεν προλαβαίνει το σπίτι να κρυώσει. Ακόμη και τις πολύ κρύες ημέρες αερίζω το σπίτι, εφόσον τα παιδιά βρίσκονται στο σχολείο.

6. Πρωινό. Από εδώ δε με κουνάει κανένας. Οι δουλειές σταματούν μέχρι να φάω το πρωινό μου με την ησυχία μου. Εδώ θα διαβάσω τη σελίδα μου από την Κλίμακα, εδώ θα πω μια κουβέντα με τον άντρα μου. Ιερή στιγμή.




7. Στρώσιμο κρεβάτια. Τώρα που πήρα δυνάμεις, στρώνω τα κρεβάτια του σπιτιού. Όπως λέει και η FlyLady "κάθε δωμάτιο έχει τον καθαρό νεροχύτη του", εννοώντας πως σε κάθε δωμάτιο υπάρχει ένα σημείο που αν το καθαρίσεις, φαίνεται καθαρός όλος ο χώρος! Για τα υπνοδωμάτια, αυτό είναι το κρεβάτι!

8. Μικρή προσευχή και θυμιάτισμα. Με το σπίτι ελαφρώς μαζεμένο ώστε να μη με αποσπά, μπορώ τώρα να θυμιάσω και να πω μια μικρή προσευχή.

9. Ατζέντα τσεκ. Για να θυμηθώ τις δουλειές που έχω προγραμματίσει για σήμερα!

10. Στεγνωτήριο. Ό,τι μπαίνει στεγνωτήριο το βάζω και ό,τι δεν μπαίνει το απλώνω. Αυτό το χειμώνα. Το καλοκαίρι δε βάζω στεγνωτήριο, αλλά απλώνω τα ρούχα το απόγευμα, γιατί ο ήλιος χτυπάει κατευθείαν πάνω και ξεθωριάζει τα χρώματα.

11. Φαγητό. Προσπαθώ να το ετοιμάζω από την προηγούμενη μέρα για να μου μένει πιο πολύς χρόνος το πρωί. Αλλά είναι κάποια φαγητά ή συνοδευτικά που τα φτιάχνω πριν φύγω για δουλειά. 

12. Νεροχύτης. Ταυτόχρονα με την ετοιμασία ή όχι του φαγητού, κάνω και τα πρωινά πιάτα, μαζί με κανένα βραδινό που θα ξέμεινε από μεταμεσονύχτια λιγουρίτσα!! 15 λεπτά με το ρολόι, όχι περισσότερο!! 

13. 15’ συμμάζεμα. Ένα πολύ γρήγορο συμμάζεμα των επιφανειών που συσσωρεύουν πράγματα (hot spots) και του πατώματος! Μόλις γίνει κι αυτό, οι δουλειές τελειώνουν και μπορώ πια να παίξω!!

14. 15’ project. Η χαρά της μαμάς! Πλέξιμο-ράψιμο, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει μπάλωμα μιας μπλούζας! Αναλόγως των αναγκών, μπορεί να πιάσω κάποιο project πέραν των παραπάνω. Αυτό το διάστημα ασχολούμαι με το λεύκωμα του πρώτου χρόνου του σαμψωνάκου μου! Επίσης, μπορεί να παραλείψω αυτό το χρόνο σε περίπτωση που χρειαστεί να βγω στην αγορά πριν φύγω για δουλειά.

15. Ετοιμασία, έφυγα! Νερό στο μπουκάλι, φαγητό στο τάπερ, κλειδιά, γυαλιά, μπότες, μπουφάν, έξω από την πόρτα! Όσο και χαλαρά να πάω την πρωινή μου ρουτίνα, πάντα φεύγω σαν σίφουνας από το σπίτι!! Πάω για δουλίτσα!!!!


     Όλα αυτά συμβαίνουν Δευτέρα ως Παρασκευή. Το σαββατοκύριακο το πρόγραμμα μας είναι πολύ πιο χαλαρό και περιλαμβάνει αργότερο ξύπνημα, περισσότερο παιχνίδι και αρκετό ομαδικό μαγείρεμα!!


     Την πρωινή μου ρουτίνα την έχω εκτυπώσει και την έχω κολλήσει στο κέντρο οργάνωσης της κουζίνας μου!! Μη φανταστείτε τίποτα σούπερ φανταστικό, απλώς κάποια χαρτιά κολλημένα με τα σημαντικότερα, όπως το μενού της εβδομάδας, το μενού του παιδικού, ένα μηνιαίο ημερολόγιο και φυσικά οι ρουτίνες!!




     Σε επόμενη ανάρτηση θα σας μιλήσω για τη βραδινή ρουτίνα που έχω δημιουργήσει και προσπαθώ να εφαρμόζω! Δεν είναι εύκολο ξαφνικά να αποκτήσεις τόσες καλές συνήθειες μαζί, αλλά όσο προσπαθείς, σίγουρα κάτι καταφέρνεις, έστω και μικρό! Ένα βήμα τη φορά!!


Σας βοήθησα;
Σκεφτείτε τι θα θέλατε να κάνετε το πρωί
και δημιουργήστε τη δική σας ρουτίνα!








Διαβάστε εδώ την πρωινή μας ρουτίνα, όταν ο σαμψωνάκος ήταν μόλις 2 μηνών!


Διαβάστε περισσότερες αναρτήσεις σχετικές με την οργάνωση

27 σχόλια:

  1. Πολλά από αυτά τα κάνω και εγώ! Σε άλλα μου έδωσες ιδέες που θα δοκιμάσω! Ωραίο post! Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που βοήθησα!! Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!! Καλημέρα Κάλλη μου!!

      Διαγραφή
  2. Έχω γίνει γραφική και το ξέρω αλλά μπορεί να ήμασταν και συγγενείς σε προηγούμενες ζωές μας. Αν εξαιρέσεις το θυμιάτισμα ( με πειράζει ο καπνός, αλλά ανάβω καντηλάκι) και στεγνωτήριο που αααααχ δεν έχω όλα τα άλλα τα κάνω όπως και εσύ. Τι να πω, μάλλον πρέπει να τα πούμε και από κοντά αλλά είμαστε μακριά!! Για τη FlyLady τα λόγια είναι περιττά!
    Από τον Σεπτέμβριο που εφάρμοσα πρωινή/μεσημεριανή/βραδινή ρουτίνα όλα γίνονται αυτομάτως πλέον και είμαστε όλοι πιο ήρεμοι και ισορροπημένοι. Ας μην ξεχνάμε πως όταν δεν είμαστε καλά δεν είναι και το γύρω μας καλά! Τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι νιώθω κι εγώ τις μεταξύ μας ομοιότητες!! 💕💕 Η FlyLady είναι φαινόμενο γιατί έχει βιώσει τα χειρότερα, έχει φτάσει στον πάτο και κατάφερε να ανθίσει!!! Κι εμένα με βοηθά πάρα πολύ, είναι εμψύχωση!!

      Διαγραφή
  3. Αγαπώ ρουτίνες και πιστεύω απόλυτα σε αυτές! Θέλω ανάρτηση για την κοπέλα στην οποία αναφέρεσαι με κέντρισε! Παρότι κάνω πολλά από αυτά που λες, μου έδωσες ιδέα για άλλα! Ανυπομονώ και γι την βραδινή ρουτίνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννα μου έχω προγραμματίσει για φέγος πολλές ενδιαφέρουσες αναρτήσεις σχετικές με την οργάνωση του σπιτιού, πιστεύω ότι δε θα αοογοητευτείς! Τη FlyLady θα σας την αναλύσω σε πολλές αναρτήσεις γιατί πραγματικά μου έχει αλλάξει τη ζωή και έχει πολλά να μας διδάξει!!! Χαίρομαι πολύ που σου φάνηκε χρήσιμη η ανάρτηση! Σε φιλώ προς το παρόν!!

      Διαγραφή
  4. Σου εύχομαι να το τηρήσεις το πλάνο σου και να ανυπομονείς κάθε πρωί να ξεκινήσει η ημέρα σου! Χαίρομαι που έχεις και την περιποίηση προσώπου μαζί με όλα τα άλλα, γιατί είναι κάτι που εμείς οι μαμάδες λόγω προγράμματος αμελούμε να κάνουμε! Κρεμούλα ημέρας και νύχτας αντίστοιχα! Η καθεμία έχει την δική της ιδιότητα! Μην το ξεχνάς αυτό!! Καλή εβδομάδα σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύη μου σ' ευχαριστώ για την υπενθύμιση! Όμως δεν έχω πειστεί ότι όντως αξίζει να χρησιμοποιώ κρέμα νύχτας. Νομίζω ότι ταλαιπωφώ το πρόσωπο μου με το να το σαπουνίζω/ξηραίνω 2 φορές τη μέρα, γιατί είναι ξηρό το δέρμα μου. Αξίζει πράγματι; Έχει τόσα ωφέλη για το πρόσωπο; Θα ήθελα να μάθω τη γνώμη σου!

      Διαγραφή
  5. Η οργανωση ειμαι το παν.Μου εδωσες ωραιες ιδεες ανυπομονω για την βραδυνη.καλο κουραγιο που τρεχεις ολη μερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Μαρία μου! Η οργάνωση είναι πράγματι σημαντική γιατί σου επιτρέπει να κάνεις πράγματα που αγαπάς χωρίς να παραμελείς πράγματα που πρέπει να γίνουν. Χαίρομαι που πήρες ιδέες!!

      Διαγραφή
  6. Τί ωραία ανάρτηση! Μακάρι να είχα λίγο χρόνο το πρωί, αλλά δυστυχως φεύγω στις 7 για δουλειά. Δεν πειράζει όμως, γιατί όταν έχεις στο μυαλό σου να οργανωθεις, οργανωνεσαι και το απόγευμα!❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε καταλαβαίνω απόλυτα, η πρωινή εργασία δεν επιτρέπει πολλά! Κι εγώ έχω δουλέψει πολλές χρονιές πρωινή και προσπαθούσα να κοιμηθώ 5' παραπάνω! Δε με ένοιαζαν πολλά περισσότερα!!! Βέβαια, κάποιες γυναίκες κοιμούνται και ξυπνούν μισή ώρα πιο νωρίς ώστε να έχουν χρόνο το πρωί. Εγώ μέχρι τώρα δεν μπόρεσα να το κάνω τις πρωινές βάρδιες, γιατί τα δικά μου παιδιά είναι λίγο νυχτοπούλια!!! Καλή συνέχεια σου εύχομαι!!

      Διαγραφή
  7. Ωραίες ιδέες. Κι εγώ κάνω πολλά από αυτά,με άλλη σειρά. Για παράδειγμα επειδή ζω στο εξωτερικό και το διάλειμμα για μεσημεριανό φαγητό είναι στις 12,το πρώτο πράγμα που κάνω μετά το πρωινό μου και την προσωπική φροντίδα, είναι το φαγητό, ώστε να είναι έτοιμο για τα παιδιά μου. Το σημαντικό νομίζω είναι να παίρνει κανείς ιδέες και να φτιάχνει τη ρουτίνα που του ταιριάζει κι όχι να αντιγράφει των άλλων. Άλλωστε η κάθε οικογένεια είναι διαφορετικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που μας διαβάζεις απο το εξωτερικό!!! Έχεις απόλυτο δίκιο, ποτέ δεν πρέπει να ξεπατικώνουμε το πρόγραμμα κάποιου άλλου, γιατί οι ανάγκες της οικογένειας και ο τρόπος ζωής του καθενός είναι ξεχωριστός! Σε αυτό στοχεύει και η ανάρτηση, να δώσει τροφή για σκέψη και ενθάρρυνση!

      Διαγραφή
  8. Ειναι πολυ σημαντικό να έχουμε ρουτίνα και οργάνωση, γίνονται όλα πιο εύκολα και πιο γρήγορα! Καλή χρονια και καλή συνέχεια στις δραστηριότητες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ μου αρέσει η ρουτίνα σου! Πρακτική και τα έχεις όλα σε σωστές δόσεις! Μόνο με τα κρεβάτια και το στρώσιμο έχω θέμα! Έχω συνήθειο να τα κάνω αμέσως με το που ξυπνάμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα μου άρεσε πολύ να τα στρώνω κι εγώ αμέσως, αλλά έχω κι εγώ θέμα, διαφορετικό!! Θέλω να αερίζονται τα στρώματα, να μην έχουν τη ζέστη και την υγρασία από το βράδυ!!!

      Διαγραφή
    2. Πόσο δίκιο έχεις! Δεν μου είχε περάσει από το μυαλό! Θα το αλλάξω και εγώ εννοείται! Thanks!

      Διαγραφή
  10. Αχ σε χαιρομαι. Μαλλον ειναι καιρος να βαλω και εγω μια ρουτινα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ξεκινήσεις βάζοντας 2-3 πράγματα στη ρουτίνα σου και καθώς αυτή θα εδραιώνεται, μπορείς να προσθέτεις ένα πράγμα κάθε φορα! Θα δεις φοβερή αλλαγή, το σπίτι θα μαζεύεται πιο ευκολα και θα μειωθεί το άγχος σου!!! Κι εγώ στην προσπάθεια είμαι!!! Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  11. Mόλις ανακάλυψα το blog σου και έχω ενθουσιαστεί!Υπέροχα τα άρθρα σου περί ρουτίνας και γενικά περί οργάνωσης! Μου έφτιαξαν τη διάθεση για να ασχοληθώ με διάφορα σημεία του σπιτιού μου και να οργανωσω τόσο το χώρο όσο και το χρόνο μου! Σ'ευχαριστώ που τα μοιράζεσαι μαζί μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες! Σ' ευχαριστώ πολύ για τα ενθαρρυντικά σου λόγια!!! Χαίρομαι που τα άρθρα σε βοήθησαν!! Σύντομα θα ανεβάσω περισσότερα σχετικά με την οργάνωση!! Είναι χαρά μου ό,τι μαθαίνω να το μοιράζομαι και να βοηθάω κι άλλους!!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips